Naámán hiányos odaszánása - 2Kir 5:14-19a
Naámán
hiányos odaszánása
2Kir 5:14-19a
n
A
lepra olyan, mint a bűn:
v belső, rejtett
betegség
v undorító, tisztátalan,
utálatos betegség
v előrehaladó, fejlődő
betegség
v elválasztó betegség
(Ézs 59:1-2), még egymástól is, mert ragályos.
n
Naámán
meggyógyul szörnyű betegségéből, és csodálatos hitvallást tesz:
v „Íme, most tudom már, hogy nincsen
az egész földön Isten, csak Izráelben!”
I. Hiányos
önátadás
n
Vallástételét
egy ilyen kijelentésnek kellett volna követnie, hogy „tehát most átadom Neki
magamat teljesen”…
v De ehelyett azt mondja, hogy hajlandó a vagyonából adni…
Pénzt kínál Elizeusnak, amit Elizeus nem fogad el.
v Ha nem adod oda magadat teljesen Istennek, akkor Neki a
pénzed sem kell.
n
„Szeresd
az Urat teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes erődből…!” – 5Móz 6:5. Mk
12:30.
v „Mindenem az Úrnak adom, Minden az Övé. / Szívemet csak Néki adom, Minden
az Övé. / Néki szóljon dobbanása, Töltse el szent öröm, hála, / Légyen a
képmása rajta! – Minden az Övé.” – A hit hangjai, 507.
v „Önmagukat adták először az Úrnak.”
– 2Kor 8:5
II. Hiányos
hit
n
Kiderül,
hogy a hite is hiányos, mert alkudozik az áldozás kérdésében.
v Vinni akar kér öszvérnyi földet, hogy azon áldozzon majd Izráel Istenének. De
hát az fogja majd megszentelni az áldozatát?
n
A hite keveredik valamilyen babonasággal,
hiedelemmel.
v Manapság is van ilyen: Isten helyett „szent” tárgyakban, amulettekben,
szobrokban, helyekben, szertartásokban, vízben, emberekben hisznek az emberek – és nem
Istenben.
v Amikor hiányos a hit, akkor kellenek a „pótlékok”.
III. Hiányos
vallástétel
n
Naámán
még önmagával szemben sem őszinte, és hiteltelenné válik az elmondott
vallástétele is.
v Előre kéri a bocsánatot azért a bűnért, amit szándékszik elkövetni!
v Mi ez? Önmagát ámítja vele? Vagy kit akar becsapni a Rimmon templomában?
n
Ilyen hiányos az önátadás, a hit, a hitvallás,
amikor nincs elszakadás a világtól, a bűntől, és azoktól, akik a bűnben élnek!