A királyi menyegző - Mt 22:1-14
A királyi menyegző
Mt
22:1-14
n 
A hívő élet olyan, mint egy menyegző:
tele van örömmel és áldással. 
v   Jel 3:20. 
I. Az
elkészített vacsora – 1-2. v.
n 
Isten szent népet készített magának.
2Móz 19:6. 
v   Izráel kiváltságos helyet foglalt el
Isten tervében. 
n 
Jézus első csodatétele egy menyegzőn
történt.
v   Nem úgy, mint Mózes, aki a vizet
vérré változtatta… Az Úr Jézus örömet hoz. 
II. A
meghívókkal kiküldött szolgák – 3-4. v.
n 
A próféták ezek, mindenekelőtt.
v  Keresztelő Jánosig sokan tolmácsolták a meghívást (Mt 4:17), Pünkösdkor
(ApCsel 2:38), István (ApCsel 7:58).
n 
Az elutasítások miatt a lakomát Isten a
pogányoknak ajánlotta fel: ApCsel 13:46. 
III. A
méltatlan hivatalosak és azok pótlása – 5-10. v.
n  Az aranyborjú
v  2Móz 32:7 – „7 Szóla
pedig az Úr Mózesnek: Eredj menj alá; mert megromlott a te néped, a melyet
kihoztál Egyiptom földéből.”
n 
A királykérés
v  1Sám 8:7 – „7 És monda az Úr Sámuelnek: Fogadd
meg a nép szavát mindenben, amit mondanak néked, mert nem téged utáltak meg,
hanem engem utáltak meg, hogy ne uralkodjam felettök.”
n 
Jeroboám bűne
v 
 1Kir 12:28-30 – „28
Tanácsot tartván azért a király, csináltata két arany borjút, és monda nékik:
Sok néktek Jeruzsálembe felmennetek: Ímhol vannak a te isteneid, óh Izráel, a
kik téged kihoztak Égyiptomnak földéből. 29 És az egyiket
helyhezteté Béthelbe, a másikat pedig Dánba. 30 És e dolog nagy
bűnnek lett az okozója, mert a nép felment az egyik elé egészen Dánig.
n 
A babiloni fogság előtt
v   Ézs 1. 2Krón 36.
n 
A Messiás elutasítása
n 
Általában jó dolgok cselekvésével
mentegették magukat. 
v  Gyakran a jó dolgok akadályai a legjobbnak. Zsid 12:2.
v  Nem valami nyomós ok miatt nem jöttek el a menyegzőre, hanem azért, mert
„nem akartak elmenni”. 
IV. A
menyegző vendégei – a méltatlan vendég – 11-14. v.
n 
Isten mindenkit hív. De kimaradnak
mégis azok, akik önmagukat kizárják. 
v  A pogányok felé való misszió benne volt Isten tervében. Ők azok, akik
megtöltötték a menyegzői termet. 
n 
Ádámnak volt szégyenruhája.
Dávidra ráadtak egy kényszerruhát. Jákób álruhában (képmutatással)
lopta el az áldást. Isten viszont fehér ruhákat kínál – Jel 3.
v   A ruha felkínálása régi szokás volt
Izráelben: 1Móz 45:22. Bír 14:12. 
v  Isten előtt csak azzal a ruhával jelenhetünk meg, amit Ő adott nekünk! Jn
3:3. Jel 7:9. Ézs 61:10. Mint a tékozló fiú – Lk 15:22. 
v  A ruhát nemcsak elfogadni kell, hanem fel is kell öltözni: „Öltözzétek fel
az Úr Jézus Krisztust…” Róm 13:14.
n 
A király a meghívás előtt semmit sem
kutatott a vendégeken, de a meghívás elfogadása után igenis, szemlét tart. 
v   A készületlenül érkezett szolga
sorsa ugyanaz, mint azoké, akik elutasították a meghívást. 
v  A meghívás kötelez!
n 
A király maga vizsgálja a vendégeket. A
képmutatókat felfedezi. Komoly kérdést tesz fel, de nincs rá felelet. Vár rá az
ítélet. 
Befejezés:
n 
A meghívottak és kihívottak között
különbség van (hivatalosak – választottak).
v   A meghívás mindenkinek szól, de
kevesen vannak, akik elfogadják, és felkészülten érkeznek Isten színe elé. 
 
