2007. október 1., hétfő

Elizeus elhívása - Kolozsváron

Tegnap délelőtt Zilahon, délután Kolozsváron vettem részt az istentiszteleten. Kolozsváron 135 hallgató előtt a Vezérfonal igéjéből szolgáltam. Prédikációmat idemásolom.

ELIZEUS ELHÍVÁSA
2Kir 2:1-25


Elizeus elhívásáról szóló elbeszélés egy földrajzi szimmetriát követ. Gilgálból elindulva, először Béthelben történnek lényeges események, majd Jerikóban folytatódnak, míg a csúcspont a Jordán mellett játszódik le, amikor a folyó kettéválik és Illés elragadtatik. Elizeus mindebben részt vesz, és ugyanezen az útvonalon tér vissza: először átkel az Illés palástjával kettéválasztott Jordánon, és ennek szemtanúi voltak a jerikói prófétafiak. Majd Jerikóban meggyógyítja a vizet, aztán Béthelben ítéletet mond a csúfolódó gyermekek felett.
Lényegében mindaz, ami Illés elragadtatása után Elizeus visszatérő útján történik, a Jordánnál, Jerikóban és Béthelben, Elizeus elhívásához tartozik. Minden esemény ebben a történetben Elizeus elhívását igazolja, mégpedig több szinten. Isten maga igazolja prófétájának elhívását először maga Elizeus előtt, hogy őt az Úr elhívta arra, hogy próféta legyen, majd igazolja prófétatársai előtt, továbbá, igazolja népe előtt, és végül igazolja ellenségei előtt is.

I.
A történet tehát azzal kezdődik, hogy Isten igazolja szolgájának elhívását először ő maga előtt. Erre bizonyára azért volt szükség, mert mindenekelőtt Elizeusnak kellett meggyőződnie arról, hogy az Úr elhívta őt a prófétai szolgálatra. Ez a meggyőződés az út során egyre erősödött. Isten olyan bölcsességet adott neki, hogy a Béthelben és Jerikóban levő próféták már nem mondhattak neki újat. Ő már őelőttük tudta azt, hogy Illést az Úr el fogja ragadni közülük. Ezért mondja is nekik: „tudom én is, hallgassatok”. De ezzel egy időben ott lebegett a levegőben egy kérdés: vajon mi lesz, ha Illés többé nem lesz? Ki harcol ezután Jézabel bálványkultusza ellen?
Ezek a kérdések Elizeust felettébb nem zavarják. Úgy tűnik, hogy ő a legnyugodtabb: tudja azt, hogy az események mögött Isten áll. Nem történhet semmi Isten tudta nélkül. Ha Illés nem lesz többé, az Úr még mindig ugyanaz marad. Ha le is zárul egy korszak Illés elragadtatásával, Az Úr nem változott meg, benne most is érdemes bízni, éppúgy, mint Illés idejében. Az Úrral elkezdődhet egy új korszak, mert Isten eszközei változhatnak, de Isten maga nem változik.
Mit tanulhatunk mindebből? Először, is azt, hogy hitünk nem emberekhez kell kötődjék, hanem Istenhez. Ne istenítsünk tehát embereket, még Isten szolgáit sem, még az Illéseket vagy Elizeusokat sem, nem Illés és nem Elizeus a fontos, hanem az, akinek ezek szolgálnak. Egyik plántál, a másik öntöz, de aki igazán fontos, az a növekedést adó Isten. A szolgák váltják egymást, csak Isten nem változik. Isten szolgái, ha megkülönböztető tiszteletet érdemelnek is, az nem az a tisztelet, ami Istennek jár. Isten az Ő dicsőségét nem adja senkinek.
Elizeus azt kéri, hogy az Illésben levő lélek kettős mértéke nyugodjon meg rajta. Erre Illés azt válaszolta, hogy ha meglátja elragadtatását, akkor ez megtörténik. Némelyek ezt úgy magyarázzák, hogy Elizeus kétszer annyi csodát tett, mint Illés, mivel kétszeres a Léleknek mértéke lakozott benne. Pedig itt nem erről van szó. Ez a kifejezés, a „kétszeres mérték” az örökösnek kijáró részre utal, vagyis Elizeus azt kérte, hadd lehessen Illés utódja. Például, ha egy apának öt fia volt, akkor az örökséget hat részre osztották, és az elsőszülött két részt kapott, míg a többiek egyet-egyet. Elizeus tehát kérése szerint Illés utódja lett.
Ez Kolozsváron is így van. Elizeus vágyott Illés utódja lenni, de Illés tudta, hogy ezt nem ő dönti el... Isten határozza meg, hogy kiket használ eszközül. Még ha igyekezett is Pál (értsd: BI) Bithiniába (értsd: Kolozsvárra) jutni, "nem ereszté őket a Lélek"! (ApCsel 16:7) Még a szolgálat helyét is Isten határozza meg! Ott kell lenned, ahol Isten látni akar. Ha nem ott vagy, ahol lenned kell a pályán, akkor a bíró "offside"-ot (=les) jező sípja érvényteleníti még a gólt is, amit rúgtál!
Azt láthatjuk tehát, hogy Elizeus előtt igazolja az Úr az ő elhívását: olyan ismeretet és bölcsességet ad neki, amely több annál, ami a jerikói prófétatársainak adatott. Persze, Elizeusnak is megvannak a korlátai, mivel ő is mindenben Istentől függ. Amit Isten kijelentett neki, amit rábízott az Úr, ő azt képviseli. Isten szolgája nem varázsló, hanem Istentől kapja a vezettetést, az irányítást, és annak engedelmeskednie kell.

II.
Amikor a Jordánhoz ér, Elizeus elhívását az Úr igazolja szolgatársai előtt is. Ugyanis a Jerkóbeliek távolról nézik, ahogyan a próféta megüti a vizet Illés köntösével, és az ketté válik. Ez ugyanúgy történt, mint amikor Illés megütötte a vizet, és az kettévált. Ezt látva megértik, hogy Illés lelke megnyugodott Elizeuson. Leborulnak előtte és tisztelik, mint akit Isten prófétává avatott közöttük.
Ennek ellenére, erőltetik Elizeust, hogy Illést megkereshessék. Persze, három napos keresés után csődöt mondanak, és Eliozeus csak annyit válaszol: nem megmondtam, hogy ne menjetek sehova?! Ha nem jelentetett ki ezekten az embereknek, hogy hol van Illés, akkor hallgatniuk kellett volna arra, akinek kijelentetett, aki tanácsot adhatott volna nekik ebben is. Egy kis bölcsesség sok mindennél többet ér. De a bölcsességet Isten adja. Ez az Ő csendesebb ajándékai közé tartozik, ennek ellenére minden hívőnek szüksége van rá. Isten igéje alapján kell mérlegelnünk, hogy mi helyes és mi helytelen, mi az, amit tenni kell, és mi az, amelyre nemet kell mondani.
Nem kell félni attól, hogy az elhívást megvizsgálja és igazolja a gyülekezet és a szolgatársak közössége. Más szóval, a lelkipásztor és a Missziókerület/Szövetség tanácsa. Ha a testvéreid nem veszik észre, hogy az Úr téged elhívott a szolgálatra, akkor hiába kívánsz „püspökséget”. Ez a vágy önmagában nem rossz, de szükséges, hogy mások is hasonlóképpen lássák. Az elhívás igazolást kell nyerjen a testvéri közösségben is.

III.
A következő két igazolás, népe és ellensége előtt az, amikor Elizeus közvetíti Isten kegyelmét Jerikóban, és Isten ítéletét Béthelben. Tehát, akkor, amikor Elizeus elhívását népe előtt igazolja az Úr, akkor ezt úgy teszi, hogy a próféta Isten kegyelmét közvetíti számukra.
A város lakói azt magyarázzák a prófétának, hogy a pálmafák városa nagyon jó lakóhely lenne, csakhogy a vize mérgezett és tönkre tesz mindent. Emiatt olyan lett a város, mint egy elátkozott hely.
Ha áttekintjük a történelmet, rájövünk arra, hogy Jerikó csakugyan egy megátkozott város. A Józsué könyve 6. részében, amikor arról olvasunk, hogy leomlottak Jerikó kőfalai, azon a napon Józsué átkot is mond a város felett: átkozott legyen az Úr előtt az a férfi, aki felkel, hogy megépítse e várost, Jerikót; az ő elsőszülöttjére rakja le annak az alapjait és legifjabb fiára, állítsa fel annak a kapuit. Ezt azt jelentette, hogy aki újra megépíti Jerikót, annak elsőszülöttje haljon meg, amikor az építést megkezdi, megveti a fundamentumát, és amikor befejezi a építését, beállítja a kapukat, akkor haljon meg a legfiatalabb fia. Mindezt azért mondta Józsué, hogy Jerikót ne építse meg soha senki. Ennek ellenére Akháb király idejében volt egy elvetemült ember, aki megépítette Jerikót. Ez az esemény az 1Királyok 16. részében, a 34. versben van leírva.
Ma is vannak ilyen emberek, akik azt mondják, hogy engem nem érdekel, mit mond a Biblia, engem nem érdekel mit mondott Isten, azt teszek, amit jónak látok, azt cselekszem, amit akarok, megyek a magam útján... De Isten szava beteljesedik, és az átok utoléri azt, aki a kárhozat útján jár. Amit vet az ember, azt aratja is. Az engedelmesség több az áldozatnál, és Isten azt kéri tőlünk, hogy engedelmeskedjünk az ő szavának.
Ez a bálványimádó Béthelbeli Hiél két fiát, Abirámot és Ségubot kellett fizetnie engedetlenségéért. Megépítette Jerikót, de Isten szava is beteljesedett. Ennek ellenére, Jerikó továbbra is átok alatt maradt. Most viszont jön Istennek szolgája és feloldozza a várost az átok alól, kegyelmet közvetít a Jerikóbelieknek. Elizeus kiment a forráshoz, belehintette a sót a vízbe, és azt mondta: „Ezt mondja az Úr meggyógyítottam a vizeket, nem származik ezekből többé halál, és torz termés.” Átok helyett kegyelem, egy meg nem érdemelt ajándék, ítélet helyett bocsánat.
Most pedig hadd mondjam el nektek, hogy az ember is átok alatt van! „Átkozott mindenki, aki meg nem marad mindabban, ami megíratott e törvény könyvében!” Márpedig, mi mindannyian elhajoltunk Isten mércéjétől, ezért mindannyian átok alá kerültünk. „Mindnyájan vétkeztek és szûkölködnek Isten dicsősége nélkül”. Nekünk is kegyelemre van szükségünk, feloldozásra. Ezt a kegyelmet pedig Jézus Krisztus adja. „A bűn zsoldja a halál, de Isten kegyelmi ajándéka az örök élet, a mi Urunk Jézus Krisztusban.”

IV.
Végül, amikor Elizeus elhívását az Úr ellensége előtt is igazolja, akkor ezt úgy teszi, hogy a próféta Isten ítéletét közvetíti a Béthelben lakó bálványozók gyermekei számára.
Amikor Elizeus Jerikóból kijön és felmegy Bételbe, kijön elébe egy csapat tizenéves serdülő, akik elkezdik csúfolni: Jöjj fel kopasz, jöjj fel kopasz! Valamikor délfelé történhetett ez, és Elizeus fejére húzhatta Illés palástját, de ezek a gyermekek valószínű szüleiktől hallottak Elizeus kopaszságáról.
1Királyok 13. részében olvashatunk arról, hogy az ország kettészakadása után Jeroboám bevezette a bálványimádást az északi országrészben, és a két bálványszobor egyikét Béthelbe helyezte el. Államilag finanszírozott bálványimádásról van tehát szó, melynek Bétel volt a központja. Érthető a csúfolkodás Isten szolgájával szemben.
Csúfolásuknak két értelme lehet. Az egyik az, hogy „menj fel innen, te kopasz, mint ahogy Illés is felment”, a másik pedig azt jelenthette, hogy „tûnj el innen, menj el innen”! Az Úr ellen vétkeztek akkor, amikor szolgáját kigúnyolták, mint ahogyan Jézus is azt mondja Saulusnak, hogy őt üldözi akkor, amikor a damaszkusziak ellen megy. Elizeus megátkozta ezeket a csúfolódókat, és kijött két nőstény medve az erdőből, és negyvenkét gyermeket széttépett. Amikor ezeket halljuk, talán azt mondjuk reá: azt mondjuk rá, jaj, ez rettenetes! Így van, ez rettenetes. Isten ítélete rettenetes dolog. Azt mondja a zsidókhoz írt levél: „Rettenetes dolog az élő Istennek a kezében esni.” Ha azonban átok alatt maradunk, akkor nem számíthatunk egyébre, csak ítéletre.
3Móz 26:20-21-ben olvashatunk arról, hogy az ő népe elfordul az Úrtól és jár a maga útján, akkor Isten ítélettel jön feléje. Nem Elizeus a hibás ezért, mert nem az ő tekintélye csorbult, hanem Isten tekintélye és dicsősége.
De ugyanígy mondhatjuk, hogy Isten igéjét hallgatni veszélyes dolog. A Bibliát olvasni veszélyes dolog. (Persze, nem olvasni az még veszélyesebb...) De hallani az igét, és nem engedelmeskedni annak ítéletet vonhat maga után. Aki készségesen hallgatja és engedelmeskedik, abban, elkezdődik egy folyamat, melyet Isten újjászületésnek nevez. Hallod az igét, megnyitod a szívedet és benned elkezdődik Isten munkája. Ha viszont hallod az igét, de nem fakaszt hitet benned, hanem visszautasítod azt, ez azt eredményezi, hogy a szíved megkeményedik, és Isten ítélete utolér. Te melyik csoportba, tartozol? Akik fogadják az igét vagy akik elutasítják? Szeretném, ha a szívünk mindig nyitva lenne az ige számára, és igent mondanánk rá: igen Uram én magamévá teszem és cselekedni akarom a te akaratodat!

2007. szeptember 29., szombat

JUBELEE

Yesterday we came to Zalau, where we are celebrateing 100 years from the foundation of the Hungarian Baptist Church. We had a very warm and blessed prayer meeting on Saturday morning, praying in groups, and sharing whith each other how the Lord led us on the way until now. After the common lunch we all went out to the wood, in the nearby mountains. Late afternoon we had an open air service also. Previously I was asked to preach. So, I had my "Sermon on the Mount", based on Mat 13:30-31, about the Mustard Seed. The Kingdom of Heaven, and the Hungarian Baptist Church of Zalau started with a little seed, but grown up, and became a big tree. The potential is still there: we have the seed, and the promise, that His word will not come back fruitless. What is needed: people with vision, and dedication to do the work of the evangelist.

Tomorrow we will stay during the morning service, and we will move forward to Cluj, during the afternoon.

Johanna already installed herself in her rented room, in Cluj, where she will start her university studies. There are more items for prayer, regarding the future of our ministry and family-life. I will write about this later. Thank you for your prayers!

2007. szeptember 25., kedd

A vezető ember

AZ ELÖLJÁRÓK JELLEMVONÁSAI
1Kor 11:1 – „Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé.”

Amit most mondani szeretnék, úgy általánosan minden hívő emberre vonatkoztatható, de most sajátosan a gyülekezet elöljáróiról, a vezetőkről lesz szó. A vezető jellemvonásait szeretném a Biblia alapján körvonalazni.
Négy csoportba próbálom sorolni a jellemvonásokat. Először, hogy a vezetőnek lelki látása van az Isten országára nézve, vagyis célja van, amiért küzd, amiért ha kell nagy áldozat meghozatalára képes. Ennek érdekében vállalja a kezdeményezés kockázatát, ami a vezetőket jócskán megkülönbözteti azoktól, akik nem kezdeményeznek. Harmadszor, az elöljárót az jellemzi, hogy mindig csapatmunkát végez. Először a fiatalokat szedi össze, de a munkát összehangolja a gyülekezet többi vezetőivel és szolgálattevőivel is. A csapatmunka végzésére külön képessége van. Végül, arra kívánok rámutatni, hogy a vezető ember nem tökéletes, de fejlődik. Növekszik a többiekkel együtt a lelkiekben és az ismeretben.

I.
Mindenekelőtt tehát azzal kell kezdenem, hogy a vezetőnek Istentől kapott lelki látása van, más szóval célja van, amiért küzd, és ezért nagy áldozat meghozatalára képes. Nem azt mondtam, hogy céljai vannak, hanem azt, hogy célja van: egy célja van. A többi céljai mind ennek az egynek vannak alárendelve!
A vezető embereket az különbözteti meg a többiektől, hogy világos mennyei, lelki látásuk van, vagyis többet látnak, mint a többiek. A csoportban sokan csak az eseményeket látják, kevesen vannak, akik rálátnak azok okaira és következményeire. Nos, a vezetőnek rálátása van, nagyobb horizontot néz, többet lát és ért, mint a többiek.
Az a cél, amiért a vezetőnek küzdenie kell, az a misszió. Missziónak nevezzük azt a hivatást, azt a küldetést, amely Isten országának terjesztését segíti elő, mások megmentését, a közösségbe való felelősségteljes beépülését és misszióra való nevelését. Ilyenképpen, a vezető főképp a misszióra összpontosít, erre készül, és erre készít másokat is. A misszió a célja, amiért kész áldozatot hozni.
Baj az, ha a vezetőnek egyéni céljai vannak. Például saját jövőjét próbálja kovácsolni, vagy egyéni ambícióit próbálja kivitelezni. Ezek mind méltatlan célok. Csak az Úrnak való szolgálat, a misszió éri meg az áldozatot. Az is baj, ha nincsenek céljai, ha nem lát túl a láthatókon. Ilyenkor öncélúvá válik az ifjúsági együttlét, és hamarosan a gyülekezeti összejövetel is.
Van, amikor a cél érdekében elnézőnek kell lennie, máskor pedig szigorúnak: nem szidni azokat, akik nincsenek jelen, és nem dicsérni önmagát... Ha mégis így van, akkor ez méltatlanná teheti őt a szolgálatra.

II.
Másodszor, a vezető vállalja a kezdeményezés kockázatát. Azért kockázat ez, mert fennáll a csőd lehetősége: nem minden kezdeményezés jár sikerrel. De akkor is érdemes kezdeményezni, mert a tétlenség mindig sikerrel jár! Aki nem tervez semmit, azt meg is fogja valósítani!
Kezdeményezni kell! Ki kell próbálni új módszereket, be kell járni új területeket! Mindent megpróbáljatok, ami jó azt megtartsátok! (1Thessz 5:21) Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek! (1Thessz 5:22) Őszintén szembe kell nézni a kérdéssel, hogy közelebb vitt-e a célhoz az, amit tettél? A célt soha nem szabad szem elől téveszteni!
Úgy kell kezdeményezni, hogy a vezető bizalmat élvezzen a gyülekezetben. Ezt a bizalmat néha megelőlegezik számára, máskor ő előlegez bizalmat másoknak. De az is megtörténik, hogy nem értik meg, és ilyenkor vállalnia kell a megnemértést. Ha konfliktusba kerül, azokat bölcsen kell kezelnie. Nem mindenki tudja kezelni a konfliktusokat, mert személyes sérelemként fogja fel a kritikákat... Pedig a kritika mindig jól fog, ha személyedet függetleníteni tudod az ügytől, és meg tudod állapítani, hogy most az ügyet éri a támadás, vagy téged. Pál apostol nem törődött magával addig, amíg ellenségei Krisztust prédikálták. Nagyvonalú volt.
A vezetőt úgy lehet elképzelni, mint egy jégtörő hajó orrát: ez a legkeményebb rész, és ez töri az utat a hajó többi részének. De csak akkor van értelme, amíg a hajó szolgálatában áll. Elöl megy, és az iránytűt követi. Magával viszi a hajót. Ha azonban tévelyeg, akkor ott fagynak meg mindannyian az északi sarki hidegben!
A kezdeményezéshez tudni kell tervezni és szervezni, döntéseket hozni, és összefogni a csapatot. Akkor fogod elérni a célt, ha úgy mutatod be, hogy azt követni lehessen.

III.
Tehát: céltudatosság és kezdeményezés. Most következik az, hogy mindezt csapatmunkában kell megvalósítani. Pál apostolnak missziós rohamcsapata volt, és mozgósítani tudta a tagokat a misszió érdekében. A küldetés, a misszió a helyi gyülekezetben vagy azon kívül úgy valósul meg, ha rendezzük sorainkat.
A csapatmunka érdekében le kell mondani a kicsinyes, előítéletekkel teljes véleményekről. Mindenkit a szerint kell kezelni, amennyit személyesen ér. Nem a múlt vagy a mások véleménye kell meghatározza a viszonyokat.
A csapatban a vezető akár akarja, akár nem, példát mutat. Ő lesz a mérce, és követni fogják. Ez így történik a vezetőkkel általában. Ha jó példa, akkor érdemes követni, és méltó követőket, tanítványokat nevel. Ha rossz példa... jaj, erről jobb ha nem beszélünk!
A csoportban mindig vannak különbségek. Ezeket tudni kell áthidalni, összehangolni. Különbségek lehetnek az idősebbek és a fiatalabbak között, és a vezető ilyenkor a moderátor és a biztonsági szelep szerepét tölti be. Tudnia kell, hogy az ostor rajta csattan, amikor ütnek. El kell bírnia az ilyesmit... Akkor is elől megy, és mutatja az utat. Ha ilyenkor rossz példa lesz, ne csodálkozzon a következményeken.
A csapamunkában tudni kell dicsérni is, inteni is. Hol erre van szükség, hol arra. A csoporttársakat motiválni kell, de csak akkor lesz képes erre, ha ő is motivált: tudja, mit miért tesz. Lelkigondoz is egyben, és állandóan kapcsolatban van a többiekkel. Hógat és nógat. Kommunikál és kapcsolatokat ápol a cél érdekében.

IV.
Befejezésül: a vezető nem tökéletes, de fejlődik.
Az egy helyben állót nem lehet követni, legfeljebb mellé lehet állni. A vezető nem egy helyben topog, hanem halad előre. Fejlődik.
Egyrészt mindig meg van elégedve önmagával: a kinézésével, a testmagasságával, a képességeivel, a környezetével. Sajnos, manapság az emberek többsége elégedetlen önmagával: az orrával, az ajakával, a haja színével, a szemével, a fogával, a fülével, a lábaival, a bőre színével, a képességeivel, a barátaival, a szüleivel, a rokonságával... Ilyenkor túlzottan visszahúzódó, hiányzik a véleménymondáshoz szükséges bátorság. Ezzel ellentétben, vannak, akik az öndicséret mesterei lesznek. A vezető kell lássa ezeket a csapdákat!
Másrészt, ő soha nincs megelégedve önmagával, mert megtérése után elkezdődött benne egy folyamat, amely több türelemre, több áldozatra, több szolgálatra, több szeretetre, több buzgóságra, több önmegtagadásra készteti. Nem tökéletes, de fejlődik. Megelégedhet-e egy vezető ember azzal, hogy mennyire ismeri a Bibliát? Menyit imádkozik? Mennyit szolgál? Soha! Úgy lehet jártas és tapasztalt, ha állandóan fejleszti magát. Másokat is segít a növekedésben, hogy megtalálják feladatukat, felkészüljenek és helytálljanak abban.
Mindent összevetve, tehát, a vezető egy egyedülálló személyiség, de nem furcsa ember. Egy lelki ember, de nem álszent, egy szabad ember, de nem féktelen. Megvannak a maga korlátai, és azok tudatában úgy végzi a szolgálatát, hogy nem önmagára néz, hanem Jézusra. Nem mondja azt, hogy azért nem megy, mert nincs kedve, mint Jónásnak. Azt sem, hogy nem tud beszélni, mint Mózes. Azt sem, hogy túl fiatal vagy, mint Jeremiás. Azt sem, hogy túl öreg, mint Ábrahám. Ő látja a szükséget, és kész a szolgálatra. Isten nem kéri tőle azt, amije nincs. De amije van, azt elkéri mind. És így tudja megáldani.
Mondjuk együtt Pál apostollal: "Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé!" Ámen.

Hurrá!

Igaz, hogy éjfél elmúlt, de befejeztem Dávidot. (Majdnem azt írtam, hogy "kivégeztem"!) 78 oldal (A4, másfél sortávolság, Times New Roman 12 pt). Holnap úgyis mennem kell Kolozsvárra a Rádió miatt, és akkorra elvihetek egy példányt ebből is Molnár professzor úrnak... A Rádióhoz is viszek két szerdai programot (szept 26 és okt. 17).
Ma este áhítatunk volt. Itt volt ifj. Varga Emma is, Kibédről. Az esti igéről beszélgettünk, majd imádkoztunk a misszióért, a betegekért, az anyagi szükségeinkért. Szeretnénk elkészíteni az utcafronton a kerítést, ha lehet kovácsolt vasból, de még nincs rá pénzünk...

Szűcs Ottó is itt volt Előddel, akik a héten Radnótra költöznek. Ottót a radnóti gyülekezet hívta meg, hogy szolgáljon közöttük, és lakhat a régi imaházban. Természetesen, az az épület alapos átalakításra szorul, hogy kellemesen lakható legyen. A radnótiak tehát kezdik a munkát, mi pedig megpróbálunk besegíteni.
Tegnap elbúcsúzott Kasza Márti is, meg... Johanna is. Márti hazaköltözik Szatmárnémetibe: ott kapott munkahelyet. Johanna Kolozsvárra megy tanulni. Korábban már elbúcsúztattuk Mikola Évát. Reméljük, hogy az új tanévvel lesz utánpótlás. Legalább annyi, ahányan elmentek!

Holnap kazetta-borítókat is másoltatok, hogy a kazettamissziót folytathassuk.
Tanárom szerint októberben lesz a megvédése a "Próféták és profetizmus Dávid korában" és a "Dávid uralkodásának történelmi dokumentumai" dolgozataimnak, egyszerre. Ha ezen átesem, akkor jöhet a disszertáció. (Vajon kell ezt nekem csináli?... Megéri?...)

2007. szeptember 23., vasárnap

Teljes gőzzel

Ma "full time" szolgálat volt. Ez négy prédikációt jelent: kettőt Marosvásárhelyen, egyet Bonyhán és egyet Fintaházán. Délben részt vettem az énekórán is.
Az ebédnél vendégeink voltak Kovács István és Cecília, négy fiúkkal együtt.
Fintaházán egy új arc jelent meg: Tövisi Levente, Somosdról. Ő az egyik adventista gyülekezet tagja. Azt mondta, ezután szeretne hozzánk járni. Persze, a vágyon kívül egyéb okai is vannak...
Ma a példázatokból prédikáltam. Ha időm lesz leírni valamelyik vázlatot, fel fogom tenni ide. Holnap rádióistentiszteletekkel kell foglalkoznom, mert szerdán újra műsorom lesz a Kolozsvári Rádióban. Addigra szeretnék elkészülni utolsó referátommal is, hogy leadhassam: "Dávid uralkodásának történelmi dokumentumai".