Ez is lehetne
aranymondás: „Isten a mi oltalmunk és erősségünk! Igen bizonyos segítség a
nyomorúságban.” Ebben a részben éppen erről van szó: nyomorúságról, és a
nyomorúságban az Isten segítségéről.
Az Úr népe a felhő
és a tűzoszlop vezetése alatt elérkezett a tenger partjára és ott egyszerre
olyan veszedelembe került, ami emberi számítás szerint a biztos halált
jelentette számára. És akkor jött minden értelmet felülhaladó módon a halálnál
is biztosabb isteni segítség.
Ez ma is így van! A
szorongatott helyzetben, a kilátástalanná váló veszedelemben ma is éppen ilyen
bizonyos az Úr segítsége!
Különös az, hogy
maga az Úr vezeti bele népét ebbe a veszedelembe. A nép kikerülhette volna a
Vörös-tengert, annak az északi öble fölött, ahol később a szuezi csatornát
vágták, tehát szárazon mehetett volna át a túlsó oldalra, és mégis! Isten
visszafordítja az útirányt, és olyan helyen üttet velük tábort, ahol egyik
oldalon a tenger hullámai zúgnak, a másik oldalon egy magas hegy csúcsai
meredeznek. Itt, ebben a szorítóban éri utol őket a jól felfegyverzett, vágtató
egyiptomi sereg. Emberileg szólva minden okuk meg volt arra, hogy
kétségbeessenek. Végük van! És ebbe a szörnyű kelepcébe maga az Úr vezette be
őket! Ha nem erre jöttek volna, már rég túl lennének minden veszélyen. Miért
kellett erre venniük az irányt? De most már úgyis késő a bánat. Itt nincs
menekülés!
Nagyon sok ember
tudja, mit jelent a veszedelem, a nyomorúság, a szorongattatott helyzet, a
kilátástalanság. Lehet a baj testi vagy lelki, vagy anyagi természetű baj.
„Bajok vettek engem körül, a melyeknek számuk sincsen” (Zsolt 40:13).
Megsokasodnak, fölszaporodnak a bajok. Egyik baj előidézi a másikat! Sem
jobbra, sem balra, sem előre, sem hátra nem lehet kitérni. Szorítóba kerül az
ember!
Fogadd el, hogy Isten
vezetett bele a bajba. Ne a körülményeket okold, nem az emberek meg nem
értését, irigységét, rosszakaratát vagy igazságtalanságát lásd keserűen, hanem
csendesedj el, gondold végig: hátha az Isten juttatott ebbe a helyzetbe? Hátha
Ő akarta, hogy bekerülj ebbe a szorult helyzetbe?
De hát miért? Mit
akart ezzel az Isten? A bajok, életünk különbözőbajai és nyomorúságai nem
büntetésképpen vannak rajtunk. Nem azzal bünteti Isten a bűnt, hogy valaki
beteg lesz, vagy elveszti az állását, hanem legtöbbször figyelmeztetni akar
általuk valamire. Arra figyelmeztet, hogy van egy főbaj, egy alapvető nagy baj,
ami akkor is baj marad, ha minden más, ha a többi elmúlik is. Az a baj és
nyomorúság, amit a bűn jelent! Nem az az igazi baj, hogy valakivel mostohán
bánik az élet, nem az az igazi nyomorúság, hogy nehéz az özvegyi sors, vagy
fájdalmas a betegség, hanem a saját bűne miatt van mindenki a legnagyobb
nyomorúságban! A bűn miatt van mindenki olyan bajban, olyan helyzetben, ami a
biztos halált jelenti a számára!
Ezt a veszedelmet,
ezt a szorongattatott állapotot jelképezi Izraelnek a tenger, a hegy és az
ellenség közé való beszorulása! Ez a helyzet, amelyből nincs menekvés. Az Ige
így szól: „A bűn zsoldja halál.” (Róm 6:23) „A bűn pedig teljességre jutván
halált nemz.” (Jak 1:15) „Bizony a mi bűneink és vétkeink rajtunk vannak, és
bennük mi megrothadunk.” (Ez 33:10) „Megrothadtok vétkeitekben.” (Ez 24:23) „A
halál fullánkja pedig a bűn.” (1Kor 15:56)
Akárhogy magyarázzuk
is ezeket az Igéket, egy dolog kétségtelen: a bűn és a halál, a bűn és a
kárhozat halála összetartoznak.
Az egyik Ige arról
szólt, hogy a bűn olyan, mint a rothadás. Ha egyszer megindul például egy almán
a rohadás, annak az a törvénye, hogy lassan, de biztosan egyre tovább terjed,
és végül átjárja az egészet. Ilyen a bűn is.
Az almánál meg lehet
akadályozni a rothadás terjedését azzal, hogy jól kivágja az ember a rothadást
belőle, de a bűnt nem lehet így kivágni. Hol van az a kés, amivel azt ki
lehetne vágni a szívből vagy gondolatból? Tehetetlenül állunk vele szemben.
Van-e neked bűnöd?
Biztosan azt mondanád rá, hogy nem is egy! Na, most mindenki gondoljon a sok
bűne közül csak egyetlen egyre, egy konkrét bűnre, amit már felismert
önmagában. Ott van a rothadás az életedben. Ha semmi más bűnöd nem létezne is,
csak ez az egy, amire most gondoltál: ez is elég arra, hogy a rothadás lassan
teljessé váljék és kitermelje a kárhozatot! Izrael népének az a szorongatott
helyzete beszorítva ott a tenger és a hegy közé csak nagyon enyhe
illusztrációja annak a végzetes veszedelemnek, amiben a bűnös ember van! Mit
lehet itt cselekedni?
Meg lehet próbálni,
eleget tenni Isten törvényének. Ez csak olyanforma próbálkozás volna, mintha
Izrael népe a hegyen át akart volna menekülni. Nem lehet. Túl magas ez, sokan
visszaestek már róla.
Meg lehet próbálni,
felvenni a harcot az ellenséggel. De rettenetesen nagy a túlerő!
Meg lehet próbálni,
neki fogni irtani a bűnt. Olyanforma próbálkozás volna ez, mintha valaki ott a
tenger partján nekiállt volna vödörrel kimerni a vizet a tengerből! Balgatag
ember az és nagyon kevéssé ismeri önmagát! Nekifog gyomlálni, és úgy jár, mint
amikor nyáron száraz földből gyomlálja valaki a gazt: letépi a tetejét, de bent
marad a gyökér, és újra kihajt. Van olyan növény, amit mennél jobban
visszanyesnek, annál sűrűbben burjánzik. Ilyen kiirthatatlan élősdi a bűn is.
„Ki mondhatná azt: megtisztítottam szívemet, tiszta vagyok az én bűnömtől.”
(Péld 20:9) „Még ha lúgban mosakodnál is, vagy szappanodat megsokasítanád is,
feljegyezve marad a te álnokságod előttem, mondja az Úr Isten” (Jer 2,22)
Nos, Testvéreim: ez
az a nyomorúság, amelyre vonatkozik alapigénknek az a megállapítása, hogy:
„igen bizonyos segítség!” az Úr. Ebbe a kilátástalan nyomorúságba kell eljutni
egy emberi léleknek, ennyire mindennek be kell zárulnia körülötte, ennyire
kétségbeejtővé kell válnia a bizonyos halál szorításának, hogy megismerhesse
még a halálnál is bizonyosabb isteni segítséget! Mit lehet hát tenni? Három
utasítás hangzik el Igénkben.
1.) A legnagyobb
zűrzavar, fejetlenség, kapkodás közben Mózes az Úr parancsára elkiáltja magát:
„Megálljatok!” (13. vers) Ez az első tennivaló: megállni! Elcsendesedni,
észrevenni és leszámolni azzal, hogy itt én semmit sem tehetek, semmivel sem
járulhatok hozzá a bűneimtől való szabaduláshoz. Isten a megváltás művét
egyedül végzi el. Számomra nem marad más hátra, mint megállani és mindent
rábízva az Úrra, várni. „Megálljatok!” hiszen úgyis tehetetlenek vagytok a
Sátán, a bűn és a halál hatalmaival szemben!
2.) Ha már
megálltatok, akkor hangzik el a második utasítás: „Nézzétek az Úr
szabadítását!” (13. v.). Hadd mondjam el, hogy az Ótestamentum eredeti
szövegében itt a „szabadítást” kifejező héber szó a „Jesuach” ugyanaz a szó,
mint az Úr Jézus héber neve. Ez is jesuach. Tehát a második utasítás ilyenformán
hangzik: Nézzétek az Úr jesuachját, vagyis: nézzétek az Úr Isten Jézusát! Tehát
minden bűneivel küzdőember számára az egyetlen örök tanács: nézz a Jézusra,
nézz arra a szabadításra, amit az Úr, Jézus Krisztusban készített a számodra!
Vedd tudomásul, hogy az Úr hadakozik érted!
Az, ami Jézussal
történt, az Ő halála a keresztfán és feltámadása harmadnapon, egy roppant nagy
láthatatlan küzdelemnek a látható oldala. A vért verejtékező, megcsúfolt,
agyongyötört, keresztre feszített, majd feltámadott Jézus Krisztus személyében
látható milyen iszonyú, kibeszélhetetlenül nagy volt az a mérkőzés, az a
viadal, amivel az Úr hadakozott érettünk. Nem ment olyan egyszerűen, olyan
könnyedén a megváltás, abból a szorult helyzetből, magának az Úr Istennek
kellett hadakozni érte, súlyos küzdelmet kellett vívni miatta, olyan küzdelmet,
amiben Ő maga is sebeket kapott, borzalmasan megszenvedett, sőt bele is halt!
De éppen ezáltal győzött! Kihulló vére az a rendkívüli erő, ami megtisztít
minket minden bűntől. Megtisztít attól a bizonyos rothadástól, kiégeti, kiöli
azokat a bizonyos bent maradt gyökereket, tehát valóságos szabadulást,
valóságos győzelmet művel. „Az Úr hadakozik tiérettetek, ti pedig veszteg
legyetek.” (14. vers)
Valóban mit is
tehetnél te ebben a küzdelemben, Isten Fia és a Sátán nagy mérkőzésében?
Semmit! Csak egyet: nézni! Ahogy a második utasítás szólt: „Nézzétek az Úr
szabadítását!” Nézzétek, szemléljétek, amit az Úr Jézus tett és tesz! Ne úgy
nézzétek, mint ahogyan a színházban nézi az ember a színpadon lejátszódó
drámát, hanem úgy, ahogy a virág nézi a napot, rányílik a napra és így az
éltető, és gyümölcsöt érlelő sugarak behatolhatnak a virág belsejébe. Így nézz
rá, így nyíljál rá Jézusra, hogy sugározza beléd az Ő szabadítását, győzelmét,
megváltó erejét!
3.) És akkor halld
meg a harmadik utasítást: „Induljatok el!” (15. v.) Megnyílt az út az ígéret
földje felé. S, hogy miért vezette az Úr a népét ebbe a szorítóba, ebbe a
veszedelmes helyzetbe? Ugye tudod már: azért, hogy megismerje az Úr
szabadítását! Te megismerted-e már az Úrnak ezt a legnagyobb, legcsodálatosabb
szabadítását? Ezért van minden földi nyomorúság is, hogy megismerd a bűntől,
haláltól és Sátántól való szabadulás csodáját, Jézus Krisztus győzelme által.
És az a csodálatos, hogy aki ezt a győzelmet megismerte és elfogadta, annak a
számára egyszerre kezdenek a földi bajok és nyomorúságok is megoldódni, az
előtt kezd a reménytelen helyzetből is kivezető út nyílni. Az élete földi
viszonylataiban is kezdi egyre hatalmasabban megtapasztalni, alapigénk
igazságát, hogy valóban „Isten a mi oltalmunk és erősségünk! Igen bizonyos
segítség a nyomorúságban.”
1 Magasztaljátok az Urat, mert jó, mert örökkévaló az ő kegyelme!
2 Mondja hát Izráel, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
3 Mondja hát az Áron háza, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
4 Mondják hát, akik félik az Urat, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
5 Szükségemben segítségül hívtam az Urat, meghallgatott és tágas
térre tett engem az Úr.
6 Velem van az Úr, nem félek; mit árthat nékem ember?
7 Velem van az Úr az én segítőim közt, és nézni fogok az én
gyűlölőimre.
8 Jobb az Úrban bízni, mint emberekben reménykedni.
9 Jobb az Úrban bízni, mint főemberekben reménykedni.
10 Körülvettek engem mind a pogányok, de az Úr nevében elvesztettem
őket.
11 Körülvettek, bizony körülvettek engem, de az Úr nevében elvesztettem
őket.
12 Körülvettek engem, mint méhek; eloltattak, mint tövis-tűz, mert
az Úr nevében elvesztettem őket.
13 Igen taszítottál engem, hogy elessem; de az Úr megsegített
engem.
14 Erősségem és énekem az Úr, és ő lett nékem szabadulásul.
15 Vigasságnak és szabadulásnak szava van az igazak sátoraiban: Az
Úrnak jobb keze hatalmasan cselekedett!
nVannak,
akik a fogságból való hazatérés utánra teszik ezt a zsoltárt – Neh 12:27.
vMiután kezdtek újra felzarándokolni a megépített Jeruzsálem kapuin.
nDe mégis, inkább korábbinak kell tekinteni, mert a
zsoltár elején található kifejezések dávidi származása nyilvánvaló:
v5. v - „Szükségemben
segítségül hívtam az Urat, meghallgatott és tágas térre tett engem az Úr” – mint a Zsolt
18:19 – „kivitt engem tágas helyre; kiragadt engem, mert kedvét leli bennem”,
vagy 4:1 – „szorultságomban tág tért adtál nékem”
v6. v. – „Velem van az Úr, nem félek; mit
árthat nékem ember?” – Zsolt 56:5. és 12. – „Istenben bízom, nem félek;
ember mit árthatna nékem?”.
v14. v. - „Erősségem
és énekem az Úr, és ő lett nékem szabadulásul.” – Zsolt 144:2 „Jóltevőm és megoltalmazóm, mentőváram és szabadítóm nékem; pajzsom,
és az, akiben én bízom.”
nBizonyára
Dávidról szól, később pedig a Dávid Fiáról. Virágvasárnapján idézték ezeket a
szavakat.
vA zsoltár eleje a Dávid üldöztetéseivel és bujdosásával kapcsolatos és
HÁLAADÁS jellege van. A második része (19-28) ÁLDÁSMONDÁS azokra, akik a
hálaadást végzik. Személyes bizonyságtétel/ének ez, amit később a Úr népének
közössége magáévá tett.
vMost a zsoltár első részével, a hálaadással foglalkozunk.
I. Felszólítás a hálaadásra – 1-4. v.
1 Magasztaljátok az Urat, mert jó, mert örökkévaló az ő kegyelme!
2 Mondja hát Izráel, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
3 Mondja hát az Áron háza, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
4 Mondják hát, akik félik az Urat, hogy örökkévaló az ő kegyelme!
n„Magasztaljátok az
Urat”
– vagyis: „adjatok hálát az Úrnak”.
Így fordítják sok nyelven, ahogyan az RÚF is.
vÉnekelhették a Sion hegyére zarándoklók is.
nMiért:
„Mert örökkévaló az Ő kegyelme”.
nKülönböző
csoportok vannak felszólítva, hogy jelentsék ezt ki.
vMint Zsolt 115:9-11 – „9 Izráel! te az Úrban bízzál; az ilyenek
segítsége és pajzsa Ő. 10 Áronnak háza! az Úrban bízzál; az ilyenek
segítsége és pajzsa Ő. 11 Akik félitek az Urat, az Úrban bízzatok;
az ilyenek segítsége és pajzsa Ő.”
vAz, hogy „örökkévaló”, hirdeti a Zsolt 100:4-5. 106:1. 107:1.
vMajd konkrétabban kifejezi, hogy mire gondol:
nMint
a 100. zsoltárban, 4-5. v.
II. A
hálaadás személyes oka – 5-9. v.
5 Szükségemben segítségül hívtam az Urat, meghallgatott és tágas
térre tett engem az Úr.
6 Velem van az Úr, nem félek; mit árthat nékem ember?
7 Velem van az Úr az én segítőim közt, és nézni fogok az én
gyűlölőimre.
8 Jobb az Úrban bízni, mint emberekben reménykedni.
9 Jobb az Úrban bízni, mint főemberekben reménykedni.
nA
hálaadás oka először is, egy személyes szabadulás egy szükségből.
vBajban volt, kiáltott és az Úr megsegítette.
nVelem van az Úr, nem
félek… - 6. v. Mit árthat nékem ember? Ez visszhangozik az 56:2-5-ben is: „2 (56:3) Ellenségeim minden napon tátognak reám, bizony sokan hadakoznak
ellenem, ó, magasságos Isten! 3 (56:4) Mikor félnem kellene is, én
bízom te benned. 4 (56:5) Isten által dicsekedem az ô igéjével; az Istenben
bízom, nem félek; ember mit árthatna nékem?”
nUgyanígy
a 11. v. – „11 (56:12)
Istenben bízom, nem félek; ember mit árthatna nékem?”
v
nA
következő igevers (7. v.) megismétli, és kiegészíti az előbbi megállapítást: „7 Velem van az Úr az én segítőim
közt, és nézni fogok (mármint győzelmesen) az én gyűlölőimre.”
vEz van az 54. zsoltárban is: „3
(54:5) Mert idegenek támadtak ellenem, és kegyetlenek keresik lelkemet, a kik
nem is gondolnak Istenre. Szela. 4 (54:6) Íme, Isten segítőm nékem,
az Úr az én lelkemnek támogatója. 5 (54:7) Bosszút áll az utánam
leselkedőkön; a te igazságod által rontsd meg őket. 6 (54:8) Kész
szívvel áldozom néked: áldom a te nevedet, Uram, mert jó. 7 (54:9)
Mert minden nyomorúságból megszabadított engem, s megpihentette szemeimet
ellenségeimen.”
vIsten megadja a zsoltárosnak azt az elégtételt, hogy láthassa ellenségei
vereségét.
nHa
a babiloni hazatérésről van szó, akkor nyilvánvaló az öröm a perzsák győzelme
felett.
vEzsd 8:22 beszámol arról, hogy „szégyelltem
a királytól kérni sereget és lovagokat oltalmunkra a mi ellenségeink ellen az
útban, mert ezt mondtuk volt a királynak, mondván: A mi Istenünk kegyelme van
mindazokon, akik őt keresik, az ő javukra, és az ő hatalma és haragja
mindazokon, akik elhagyják őt.” Vagyis: 9. v. – „9 Jobb az Úrban
bízni, mint főemberekben reménykedni.”
III. A
hálaadás közösségi oka – 10-15. v.
10 Körülvettek engem mind a pogányok, de az Úr nevében
elvesztettem őket.
11 Körülvettek, bizony körülvettek engem, de az Úr nevében
elvesztettem őket.
12 Körülvettek engem, mint méhek; eloltattak, mint tövis-tűz, mert
az Úr nevében elvesztettem őket.
13Igen taszítottál engem, hogy elessem; de az Úr
megsegített engem.
14 Erősségem és énekem az Úr, és ő lett nékem szabadulásul.
15 Vigasságnak és szabadulásnak szava van az igazak sátoraiban:
Az Úrnak jobb keze hatalmasan cselekedett!
nÚgy
tűnik, hogy a hálaadás második okaként egy másféle szabadulásról szóló
beszámoló van bemutatva.
v Talán a
samaritánusok, arabok, ammoniták és asdódiak akadályaira és fenyegetéseire utal
– Neh 4:7 kk)
nDávid a Zif
pusztájában – Kehillábanb
– Ciklágban – Filiszteusokkal…
(Megjelent 2008.
februárjában a „Mustármag” ifjúsági folyóiratban – 3. old.)
A
hetvenes évek legelején szólított meg az Úr először. Akkor hoztam meg életem
legnagyobb döntését. Azóta, ahogy erősödött bennem a vágy, hogy az Úrnak
szolgáljak, egyre több fontos döntést kellett meghoznom. Ezekben a döntésekben olyan
elvek vezéreltek, amelyek a meghatározták szolgálatom különböző területeit. Ezeket
az elveket próbálom itt összefoglalni röviden.
Szolgálatkészség
A
helyes döntésekhez Isten vezetésére van szükség. Az Úr azokat vezeti, akik
készek neki szolgálni. Késznek kell lenned arra, hogy Isten határozza meg szolgálatot
helyét és mibenlétét. Ez minden hívő emberre vonatkozik, nemcsak a
lelkipásztorokra. Ez a készség felkészít az engedelmességre, így Isten bármikor,
bárhova elküldhet és bármivel megbízhat.
Valaki
egyszer azt mondta, hogy háromféle embertípus van: a mozdíthatatlanok, a
mozdíthatók és azok, akik mozgósítják őket. Mozdíthatatlanok csak lelki
szempontból kell lennünk. Mozdíthatók mindig vagyunk, mert másképp Isten
bármikor rácáfolhat egy olyan véleményre, hogy „nem vagyok kimozdítható”.
Mindenki kimozdítható, csak vannak, akik ezt nem akarják megérteni! Az emberek
mozgósítása bennem inkább csak egy vágy volt: bárcsak mozgósítani tudnám a
gyülekezetet (és a gyülekezeteket) Isten országáért!
Már
régebben megértettem, hogy senki sem vezethet tovább másokat, mint ameddig ő
maga eljutott. A „jó pásztor” a juhai előtt
megy, azok pedig követik (Jn 10:4). Még az sem elég, ha ismered az utat, de nem
jársz rajta: így nem tud követni senki, és mozgósítani sem tudsz senkit. Vagyis,
példával kell elől járni, főképp a szolgálatban! Késznek kell lenni a
szolgálatra minden időben és minden szempontból.
Kezdeményezés
A
szolgálatkészséget általában a kezdeményezés készsége is jellemzi. A
kezdeményezés csak Istenben bízva, Tőle függve, akaratát keresve, neki
engedelmeskedve járhat sikerrel. Ez korlátozza a kezdeményezések lehetőségeit,
de eredményessé teszi azokat. Amikor Marosvásárhelyre költöztünk 1999-ben,
akkor azt mondtam az Úrnak, hogy kész vagyok minden ajtón bemenni, amit Ő nyit
meg számomra. Ebből az lett, hogy „Nagy és sokat ígérő
kapu nyílt ott előttem” (1Kor
16:9). Annyi lehetőség nyílott, hogy alig győztük kezdeményezéssel...
Egy
lelki döntés meghozatalára nem kényszeríthet senki. A kezdeményezés a te
hatáskörödbe tartozik. De van, amikor egy kezdeményezés mégsem egészen a logika
eredménye: a Szentlélek késztetésére el kell vállalni olyan feladatot is, amit
egyáltalán nem kívántál magadnak! Ilyenkor tenned kell, készséggel és örömmel,
akkor is, ha nincs kedved hozzá! Azért teszed azt, mert megértetted, hogy Isten
azt kéri tőled! Persze, fordítva is történhet: helyben maradsz, még akkor is,
ha nagyon mehetnéked van. Miért? Mert Isten azt kéri tőled.
Kritikus
pillanat, amikor megérted Isten akaratát, és döntened kell: vállalod, vagy nem
vállalod. Ez úgy van, hogy egy darabig igyekszel elkerülni, kibúvókat, kifogásokat
keresel és találsz: Mózes, Gedeon és Jeremiás is így tettek. Jónáshoz hasonlóan
örömest elmenekülnél! Egyszeriből élesen látod alkalmatlanságodat és
hiányosságaidat... Végül azonban mégiscsak ki kell mondanod, hogy „igen” vagy
„nem”. Aki egy kicsit is ismeri az Urat, az tudja, hogy nem tanácsos nemet
mondani!
Összességében látni a dolgokat
Számomra
a döntés az könnyíti meg, hogy összefüggésbe állítom a sajátos feladatot. Az Úr
ügyét mindig annak teljességében kell mérlegelni. Isten szolgálatában nincs
helye a különcködésnek, önzésnek és túlzott lokál-patriotizmusnak! Közösségben
kell gondolkozni, globálisan, teljes egészében látni az evangélium ügyét! Nem
elég azt mondani, hogy „csak az én időmben legyen békesség és hűség” (2Kir 20:19).
Nem jelent előrelépést, ha egy körzet szépen felvirágzik szolgálatod alatt, de „utánad
az özönvíz”. Neked is kell, hogy fájjon, ha egy másik gyülekezet tagjai
szenvednek! Pál apostol említi az ő naponkénti zaklattatását és az összes gyülekezetek
gondját (2Kor 11:28). Vagyis, miközben a saját gyülekezeted és kezdeményezéseid
előmenetelén fáradozol, szíveden kell hordoznod a többi gyülekezetek és vidékek
szükségeit is. Ezeket nem lehet és nem szabad elválasztani egymástól. Aki csak
magára gondol, az rövidlátó és önző.
Az
új gyülekezetek nevelése és fejlődése bizonyára terhet jelent, mégis sajnálom,
amikor ettől a tehertől némelyek szabadulni szeretnének. Azért, mert ha
összességében nézzük a dolgokat, akkor az igazság az, hogy a misszióparancsot
azok teljesítik, akik ezt a terhet fel merik vállalni. Hála legyen az Úrnak
azokért, akik mernek hitbéli döntéseket hozni! Imádkozunk, hogy az aratás Ura
küldjön munkásokat az ő aratásába!
Legutóbbi
döntésünk, a perecseni (krasznai!) lelkipásztori meghívás elfogadása, abból a
vágyból és elhatározásból fakad, hogy az Úrnak kívánunk szolgálni, azon a
helyen, amit Ő határoz meg számunkra. A költözés vállalása egy nehéz
kezdeményezés... De félretettük személyes kötődéseinket, és új szolgálati
helyre költözünk, mivel megértettük, hogy Isten ügye ezt így kívánja meg.
-
A BLOG is egyféle szószék: itt is megoszthatom Isten igéjét és magamat olvasóimmal. De nemcsak gondolatok közlése ez, hanem kapcsolatteremtés: ezért, időnként jó, ha visszajelzel! Azokat kívánom közel engedni magamhoz, akik az Úr ügyét és szolgáit szívükön hordják. A blogban vállalt nyíltság feltételezhetően megelőzi majd a gyanakvásokat...
Prédikáljon tehát nemcsak a szavam, hanem az életem, a házasságom és a családom is! „Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé!” (1Kor 11:1)