2009. november 20., péntek

Egy kis visszatekintés

Basescu

3 megjegyzés:

Szekrényes József írta...

Na, ez csak arra jó, hogy legyen mit visszavonjon az RMDSz, ha most a második fordulón mégis Basescu mellé áll... Ha egyáltalán még számítana a politikában egy 2 évvel ezelőtti vélemény.

Zoltán Bátori írta...

Száraz keresztség.
Mit gondoltok,a víz nélküli keresztségről?
Mi a lényeg a keresztségben,a hit megvallása,a régi életnek való meghalás,és Krisztusban való újjászületés,vagy a víz?
Ismerősöm vallásos családban nőtt fel,de sosem érezte szükségességét régi életével való leszámolásának.Egy szőrnyű baleset változtatott ezen,amikoris bőrfelületének zöme leégett.Néhány órája maradt életében.Az őt meglátogató lelkésznek kínok közt vallotta meg hitét,s annak fájdalmát,hogy úgy kell meghalnia,hogy nem keresztelkedett meg.A lelkész elmagyarázta a keresztség lényegét,s a száraz keresztség lehetőségét.A szenvedő embert a jóhír reménnyel töltötte el,és kérte megkeresztelését ily módon.Miután megtörtént a keresztsége,a szerencsétlenül járt ember lelkében megnyugodott,és rövidesen átadta éltető lehelletét Alkotójának.
Olyan rendkívüli esetekben,amikor a test nem érintkezhet vízzel elfogadható a"száraz keresztség"?

Borzási István írta...

"Száraz" keresztség nincs.
Az igaz, hogy (1) a hit megvallása, (2) a régi életnek való meghalás, és a (3) Krisztusban való újjászületés mind fontosabb, mint a víz. De a keresztség, ami ezeknek jelképe, nem lehetséges víz nélkül, mert maga a "keresztség" szó egyszerűen "bemerülést", "bemerítést" jelent, nem egyébbe, mint vízbe. Nem magára a jelzett dologra utalok tehát (hit megvallása, régi életnek való meghalás, Krisztussal való eltemettetés, újjászületés), sem az olyan átvitt értelmű kifejezésekre, mint például "bemerülni Jézus Krisztusba" vagy "bemerülni a Szentlélekbe", stb. hanem magára a jelképre utalok, amit "keresztségnek" neveznek, amely minden esetben "vízbe merülést" jelent. Ez az oka annak, hogy ezt "senki sem úszhatja meg szárazon".
Lásd: Jn 3:23 - "János is keresztelt Ainonban, Szálim közelében, mert ott sok víz volt, és az emberek odamentek és megkeresztelkedtek." Magától érthető, hogy ha kevés víz lett volna, vagy egyáltalán nem lett volna víz, akkor nem lehetett volna kereszteni.
Az egészen más kérdés, hogy mi lesz azokkal, akik nem részesülhetnek vízkeresztségben? Véleményem szerint az Ő esetükben a jelzett dolog érvényes lesz annak jelképe nékül is. Úgyhogy, nem az ilyhenek miatt kell aggódni, hanem unkább azok miatt, akik megkeresztelkedhetnének ugyan, hitük vallomására és Krisztus parancsára, mégsem teszik meg, és engedtlenségüket emberi magyarázatokkal, kifogásokkal próbálják palástolni. Az ilyeneknek nincs mentségük. Zákeus vagy a megtérő lator esete sem fogja felmeneti őket engedetlenségük bűne alól.