2013. november 26., kedd
2013. november 24., vasárnap
Ezékiel dilemmája - Ez 33:30-33
Ezékiel dilemmája
Ez 33:30-33
n
Ezékiel
prédikálja Isten súlyos üzenetét. Nemcsak Jeruzsálem és Izráel ellen, hanem a
többi népek ellen is kijelenti Isten ítéletét.
v Hallgatói már eljutottak odáig, hogy nem ellenkeznek
vele. Szívesen hallgatják. Olyan szépen beszél! Művészi és irodalmi érték
minden kijelentése!
n
Azonban
ennél tovább nem jutnak! Hallgatják, de nem cselekszik.
v Értékelik a formáját, de nem a tartalmát! Mintha a
csomagolás lenne a lényeg! Vagy a ház festése, színe lenne a lényeg!…
I.
Folytassuk a szórakoztatást?
n
Próbáljunk
meg mi is szórakoztatni…
v De a világ sokkal jobban szórakoztat, mint mi!
v A világ el van veszve! El. Van. Veszve! Amit Krisztusban
kaptunk, az sokkal több, mint amit a világ adhat. De vannak, sajnos, akik ezt
nem így érzékelik…
n
Mire
utalok? Miről beszélek?
v Farmernadrágról, pólóról és tornacipőről a szószéken?
Szúrós hajról, úgymond, belőtt séróról?
v Dicsőítő csoportokról és dobgépekről asz
istentiszteleten?
v Posztmodern, diszkó-zsargonokról a szószéken?
v A régi énekek alagsorba való száműzéséről? Az orgona
kiiktatásáról a zongora javára?
n
Igen,
ezekről is. És még sok-sok egyébről.
n
De ne
értsetek félre. Nem a farmernadrág és a dobgép a lényeg itt, hanem a mögötte
álló felfogás. A világi gondolkozás. Hogyan ez kell a világi, megtéretlen
hallgatóknak, akkor próbáljunk meg megfelelni nekik.
v Drog-kultúra ez: a meglepő, az
őrült, a kifordított lesz az, ami kívánatosnak számít!
n
Nincsenek
a Sinai hegyen kihirdetett törvények arra nézve, hogy milyen alakú legyen a
szakáll, hány decibel legyen az erősítés, milyen stílusú legyen az éneklés…
v Itt van dob is, zongora is, orgona is, trombita is… Mindezeket
szükség szerint használjuk is. Újra mondom: nem is az a lényeg, hogy van, vagy
nincs, hanem a gondolkozás: a tartalom megváltoztatása, amely a formát
kötelezően a maga képére idomítja.
n
Engedjük,
hogy elkábítson és becsapjon a jelenlegi trendi gyakorlat? Merthogy most ez
vagy az a menő, akkor tegyük azt?
v Nem. A tavaly alapított
gyülekezetnek lehet többszáz tagja, de még ha van is olyan, amit bizonyára jól
csinálnak, nem a taglétszám a garancia arra, hogy minden jól van. (Mint ahogyan
nálunk sem!)
II.
Változtassuk meg a tartalmat?
n
Nemcsak
a hitelveink azok, amelyek fontosak, és amelyekhez megalkuvást nem tűrően
ragaszkodunk.
v Fontos a generációk közötti kommunikáció.
v Fontos a kívül valók elérése.
v Fontos az új tagok felé való szolgálat.
n
Nincs
előírva az, hogy nem prédikálhatsz az élet menedzseléséről, a sikeres életről,
néha. De erre építeni egy teljes szolgálatot biblia analfabetizmus! És a
keresztyén hit elárulása.
n
Nagy
a kísértés arra nézve, hogy megváltoztasd a tartalmat, lereszeld a sarkokat,
hogy senkit se sértsen. Hogy mindenkinek megfeleljen.
v Ez általában nagyon alattomosan kezdődik.
v Eljön egy „kívülvaló” meghallgatni Ezékielt, az
utcasarkon vagy a Kébár folyó partján. Kifejezi tetszését, hogy farmer nadrág,
tornacipő meg póló van rajta, látszik, hogy nem az a bigott, konzervatív, szűk
látókörű törvényeskedő… mint például az a Jeremiás ott Jeruzsálemben… Aztán a
megfogalmazás, az alliteráció, a szófordulatok, a csattanós mondatok… Micsoda
művészet!
v És ha nem vigyáz, Ezékielnek tetszeni fog, hogy ennek a
hippinek tetszik… Jól fog esni neki, hogy megdicsérték.
v A következő nap elhozza barátnőjét, akivel együtt él…
vagy kollégáját a nőgyógyászat abortusz osztályáról… vagy ivócimboráját…
Ezékiel meg szolgálni szeretne feléjük, egyelőre anélkül, hogy megváltoztatná
mondanivalójának tartalmát…
v Csakhogy az történik, hogy két dicséret között, az egyik
kiállít egy csekket, mondjuk, 10.000 dollárról… És a következő nap, amikor
visszatérnek az istentiszteletre, és meg kellene mondani, hogy az élettársi viszony
utálatos Isten előtt… meg hogy Isten ellene van a gyermekgyilkosságnak… és a
részegeskedésnek… Ezékiel megpróbálja mindezt úgy csomagolni, hogy ne sértse
meg őket…
n A kísértés túl nagy a megalkuvásra!
v Hallgatói pedig szívesen hallgatják, mint egy jó hegedűst
vagy énekest… Megcsodálják – de nem cselekszik.
v Nagyon síkos ez a terület! Nagyon vigyázni kell!
v Épp most olvastam, hogy Billy Graham legújabb üzenete is
ezt tartalmazza népe felé: Amerika legnagyobb veszélye a felhígított
evangélium, a „divatos” üzenet.
III.
Változzon meg Ezékiel is?
n
A
szolgálat ilyenszerű felfogása, az üzenet ilyenszerű megváltoztatása után már
csak egy lépés, hogy Ezékiel is megváltozik.
v Nem hisz többé a reá bízott üzenetben.
v Nem próbálja megváltoztatni az embereke, hanem ő változik
utánuk…
v Nem tudja igazán, hogy mit kellene adnia, mondania a
körülötte lévőknek.
n
Mivel a világ el van veszve, a kívül valók
szabadulni szeretnének a kultúrájuktól, szokásaiktól.
v Éppen ezért, őket sokkolja, amikor a gyülekezetbe érkezve
ugyanazt találják (a világot), amiből szabadulni szerettek volna.
30 És te, embernek fia, néped fiai beszélgetnek felőled a falak mellett s a
házaknak ajtaiban; és egyik a másikkal szól, ki-ki az ő atyjafiával, mondván:
Jertek, kérlek, és halljátok: micsoda beszéd az, a mely az Úrtól jő ki?
31 És eljönnek hozzád,
ahogy a nép össze szokott jönni, s oda ülnek elődbe, mint az én népem, és
hallgatják beszédidet, de nem cselekszik, hanem szerelmeskedő énekként veszik
azokat ajkukra, szívük pedig nyereség után jár.
32 És íme, te olyan vagy
nékik, mint valamely szerelmeskedő ének, szép hangú, s mint valamely jó
hegedűs; csak hallják beszédidet, de nem cselekszik azokat.
33 De ha beteljesednek,
mert íme, beteljesednek, megtudják, hogy próféta volt közöttük.
Posted by
Unknown
at
12:14
0
comments
Labels: Ez 33:30-33
2013. november 21., csütörtök
A személyes felelősség - Ez 18:19-32
A személyes felelősség
Ez 18:19-32
n
Júda
népe továbbra is félrevezető közmondásokat gyártott…
v Ezúttal a fiak nyomorúságát az apák bűnének
tulajdonították. Nem tudták elfogadni, hogy ők is lehetnek bűnösök, és a saját
bűneik miatt bűnhődnek.
n
A
másikat vádolni – ez a bűnös ember stratégiája, Édentől kezdve.
v Az asszony a hibás, a kígyó a hibás… végső soron, Isten a
hibás!
I.
A személyes felelősség – teológiai szempontból
n A reformáció emlékünnepén ki kell térnünk a teológiai kérdésekre. Amikor
Károly király és Luther
egymással szemben álltak a wormsi birodalmi gyűlésen, akkor két gondolatvilág találkozott: Luther a
Bibliára és a lelkiismeretére hivatkozott. Azt mondta, hogy amíg őt meg nem
győzik a szentírásbeli bizonyságokkal, addig ő megmarad az Ige tanúsága
mellett, mert lelkiismerete Isten Igéjének a foglya, és soha nem fog a
lelkiismerete ellen cselekedni.
v Károly erre válaszában a történelemre hivatkozott,
hogy a Habsburgok mindig ragaszkodtak Rómához, mindig védték a római katolikus hitet. Mert ha egy
testvér téved, az az egész keresztyénséggel szemben áll… De az „egész
keresztyénség” Rómát jelentette, nem pedig a Bibliát.
n
Itt látszik, hogy miről is volt szó a reformációban:
a reformátorok szerint mindenki személyesen
felelős Isten színe előtt, ezért csak Istenre szabad hallgatnia, úgy, ahogy a Bibliából hallható Isten szava. Ha az ember
másképp cselekedne, akkor a saját lelkiismerete
ellen tenne. A katolikus
egyház viszont a tradícióra és az egyház tekintélyére hivatkozott.
n
A
saját személyes felelősségét hitte és vallotta, de amikor az egyház tagjairól
volt szó, ott mégis megalkuvásra került sor.
v
Ez a megalkuvás a
gyermekkeresztségben nyilvánult meg.
n
Azt
hirdette, hogy az anyák is idegen hittel, a saját hitükkel vitték a gyermekeket
Jézushoz. A négy barát is így vitte a bénát Jézushoz, leeresztve az ágyat
Jézus lába elé, és Jézus látta a hitüket, megbocsátotta bűneit és meggyógyította!
(Lk 5:17kk) Úgy gondolta, hogy a gyermekkeresztség mögött ott áll a gyülekezet
hite és az elég.
v Luther tehát összekapcsolta a keresztséget a hittel. A
római katolikusok szétválasztották a sákramentumot a hittől.
v De Luther és társai nem ismerték fel azt a veszélyt, hogy a
hit és a keresztség igy hamarosan különválik egymástól!
v A gyermekkeresztség miatt az a veszély fenyegeti az embert,
hogy mivel megvan keresztelve ezért már
keresztyén is! Pedig ez nem így
van.
n Valljuk, hogy csak az az Ábrahám
gyermeke, akinek öntudatos hite van. Csak azok szabadulhatnak meg bűneiktől,
akik Krisztusban hisznek, mert csak hit által lehet részesülni a kegyelemben. A
kegyelmet nem a keresztség adja, hanem Jézus Krisztus.
v A katolikus egyház úgy hiszi, hogy a sákramentumok
kegyelmet közvetítenek. A szentek, a papság, stb. hasonlóképpen.
v A sákramentumok kérdésében a protestáns egyházak meghagyták
a gyermekkeresztséget, mert szerintük ez Isten
kegyelmének pecsétje és jele, nem pedig az ember belső döntésének a
kinyilvánítása. Ezért, elég, ha a szülő hisz, és ezzel a gyermek is a szövetség
része lesz, és részesülhet a szövetség jeléből.
n
Pedig
a keresztséghez a Krisztus melletti öntudatos és világos döntésre van
szükség, és az erről szóló vallástétel. A gyülekezet ennek alapján veheti fel a
tagok sorába.
v Összetévesztették az ÓSz gyakorlatát az ÚSz gyakorlatával.
Ott Izráel, a születés jogán része volt a szövetségnek, de az ÚSz-ben csak az
újjászületés jogán lehet valaki részes a szövetségnek!
v Pedig a
helyes sorrend ez: igehirdetés, hit, keresztség (lásd: Mt 28:19;
Mk 16:16. Lk 3:8. ApCsel 2:38).
n
A
tanítványság mindig megelőzi a keresztséget.
n A személyes felelősséget világosan mutatja az, ahogyan a
protestáns egyházak megkülönböztették a két sákramentumot: a keresztséget
kiszolgáltatták a gyermeknek, de az úrvacsorát nem. Pedig mindkettő ugyanazt
mutatja: Meghaltam, eltemettettem, feltámadtam Krisztussal, és – Krisztus az
életem, mindnyájan egy kenyérből részesedünk.
v A gyermek nem azért nem kaphat úrvacsorát, mert nem tudja
megemészteni a bort, és megrágni a kenyeret, hanem azért, mert még nem hisz,
nem tud vallást tenni megtéréséről, és nem tudja felfogni, hogy az úrvacsora
mit is jelent.
n Az anabaptisták és a mai baptisták ragaszkodnak az ember
szabad akaratához! Mindenki maga dönti el, hogy örök sorsáról milyen döntést
hoz.
v A keresztség pedig nemcsak Isten kegyelmének pecsétje és
jele, hanem az ember belső döntésének kinyilvánítása. Ezért, ezt meg kell, hogy
előzze a megtérés és a hit, és az erről szóló bizonyságtétel. Mert az Isten
ígérete feltételes: az ember döntésétől függ.
v Nem(csak) a Krisztus engedelmességéről van szó, hanem főleg
a mi engedelmességünkről.
II.
A személyes felelősség – gyakorlati szempontból
n
Az ősöket hibáztatták.
n
Ez a
másokat hibáztató, magadat kimagyarázó magatartás Édentől kezdve megvan.
v Az asszony a
hibás, a kígyó a hibás, Isten a hibás…
n
Kit
hibáztatsz? A genetikát? Neveltetésed/családod? A kormányt? Az iskolát? Az
anyagiakat? Istent?
v A lényeges kérdés: hogyan részesülhetünk kegyelemben?
v Szüleink által? Nem. A sákramentumok által? Nem.
Közvetítők (papok, szentek) által? Nem. Csak személyes döntés, megtérés és hit
által részesülhetsz kegyelemben!
n
Az
Ige világos: mindenki önmagáért felel. A szülők bűne miatt nem szenvednek a
fiak. De a szülők kegyessége miatt nem üdvözülhetnek a fiak!
v Izráel esetében: Manasse vagy Ámon a hibás? Vagy
Sédékiás? Ez 18:2. Mindenki önmagáért felel!
n
De ne
mondj le senkiről könnyen! A bűnösök is megtérhetnek!
v Isten vissza tudja fordítani még azt az ítéletet is, amit
már kihirdetett.
v Lásd: Ninive. Lásd: Jósafát.
Posted by
Unknown
at
11:06
0
comments
Labels: Ez 18:19-32
2013. november 19., kedd
Hálát adva - Hith. 272.
A szilágyperecseni szimfonikus gyermekzenekar szolgál a zilahi
vasárnapi iskolai zenenapon, 2013. november 16-án.
A hit hangjai 272. (*BGyÉ
51)
Hálát adva áldja
Istent,
Áldja Istent, mi él.
Róla zeng minden,
Mennyben és itt lent,
Zengve az Ő szent
Nevét.
Az Úrhoz, az Úrhoz száll hála, dicséret,
Mert Ő teremtő nagy Úr.
Minden teremtmény adjon ma hálát,
Méltó erre az Úr!
2. Hálát adva áldja Krisztust,
Mind, ki vallja Nevét!
Hirdeti híven,
Szóban és tettben
Végtelen szeretetét.
Mert eljött, hogy megváltson szent vére árán,
Értünk halt ártatlanul.
Minden megváltott adjon ma hálát,
Méltó erre az Úr!
3. Hálát adni hív a Lélek,
Szítja lelkem tüzét,
Általa élek,
Nem köt a vétek,
Rajtam az áldott pecsét!
Ő betölti életem újult erővel:
Mennyei szele ha fúj,
Ujjong a szívem, zengi a hálát,
Méltó erre az Úr!
Posted by
Unknown
at
23:59
0
comments
2013. november 17., vasárnap
A haszontalan szőlőtő - Ez 15:1-8
A haszontalan szőlőtő
Ez 15:1-8
n „Én vagyok az igazi szőlőtő” - mondta
az Úr Jézus. Ez a kijelentése immár a hetedik az „Én vagyok” kezdetű mondásai közül. Az Atya munkáját is azonosítja:
Ő a szőlőműves, majd a tanítványok helyzetét határozza meg: „ti vagytok a szőlővesszők”. Ennek a
tanításnak fényében kell vizsgálnunk Ezékiel üzenetét, hogy megérthessük, miért
jött az ítélet Izraelre.
v A Biblia
gyakran használja ezt a hasonlatot, amit Ezékielnél találunk: Isten népe olyan,
mint egy szőlő, az Úr szőlője. Az Ószövetség gyakran negatív értelemben említi
e hasonlatot: a nemes plánta, a megművelt, gondozott szőlő megromlott,
terméketlenné vált, haszontalanná lett, és megérett az ítéletre. Következik,
hogy Isten elpusztítsa, kivágja, vadak martalékává engedje...
n A kivágott
venyige két vége már megpörkölődött... Izrael országa is, Júda országa is
ellenségtől ostromoltatik, északról és délről ellenség támad. Míg ép volt,
akkor is gyümölcstelen volt, haszontalan, hiába foglalta a helyet. Most jön a
jogos ítélet, a gyümölcstelenség következményeként.
n A
szőlővessző, a venyige sorsáról szólnak ezek az igék, arról, hogy a szőlővessző rendeltetése a gyümölcstermés,
aztán arról, hogy a gyümölcstelenség nem maradhat
következmények nélkül, végül arról is, hogy a következményekben az Úr neve mindenképpen megdicsőül.
I. A szőlővessző rendeltetése a
gyümölcstermés
n Kezdjük
azzal az igazsággal, hogy a szőlővessző
rendeltetése a gyümölcstermés.
n A
példázatoknak értelmezési szabályai szerint nem az apró részletek
túlhangsúlyozásában kell keresnünk az üzenetet, hanem az általános
mondanivalóban. Ez a példázat pedig a gyümölcsözésről szól. Azt tanítja, hogy
Isten arra teremtett minket, hogy gyümölcsöt teremjünk. Ez akkor valósul meg,
ha meg van a személyes kapcsolatunk, közösségünk a „szőlőtővel”, Istennel. Úgy,
ahogy a venyige nem teremhet gyümölcsöt, csak ha a szőlőtőkén marad, mi sem
teremhetünk gyümölcsöt, csak ha Benne maradunk.
v János
apostol nagyon szereti ezt a kifejezést, úgy az evangéliumban, mint a
levelekben, hogy „maradjatok Őbenne!”,
vagyis Jézus Krisztusban. „Nálam nélkül
semmit sem cselekedhettek!” - mondja Jézus, vagyis csak akkor ér célba
életünk, ha Vele élő közösségben vagyunk. Nélküle haszontalan, értelmetlen,
hiábavaló minden erőlködésünk. Az élet is értelmét veszti, ha nincs Jézusban
elrejtve.
n Gyümölcs
helyett inkább eredményről szoktunk beszélni. Eredményt adhat egy gép, egy
gyár... Gyümölcsöt viszont csak olyan valami teremhet, ami él. Itt pedig gyümölcsről
van szó! Bennünk nincs élet, csak ha Őbenne vagyunk. „Én azért jöttem, hogy
életük legyen és bővölködjenek!” „Akié a Fiú, azé az élet! Akiben nincs meg az
Isten Fia, az élet sincs meg abban.” Senki sem teremhet gyümölcsöt, ha nincs
benne élet. Mit ér az élet, az örökélet bizonyossága nélkül? Az élettelen,
megszáradt, megpörkölődött venyige, ami se épületfának, se bútorfának nem jó,
még faszeget sem lehet belőle csinálni, nem jó semmire, csak a tűzre. Az Úr
házához rendszeresen kellett fát vinni az áldozatokhoz, de venyigét nem
lehetett vinni: az még oda sem volt jó. Talán abban az időben itt-ott lehetett
látni, ahogy elégetik a venyigét a szőlőhegy szélén. Összegyűjtötték, tűzre
vetették, elégették... Egyébre úgysem jó. Ilyen az az ember, akinek Isten
szemével nézve gyümölcstelen az élete. Lehet nagyon eredményes, de mégis
gyümölcstelen.
n Összegezve:
a venyige egyedül arra teremtetett, hogy gyümölcsözzön, és ez akkor lehetséges,
ha megvan a közösség, a kapcsolat a szőlőtővel. De ott a szőlőtőn maga a
mennyei Szőlőműves metszőkésével körbejár, megtisztítja a termő vesszőket, hogy
több gyümölcsöt teremjenek. Hogyan történik ez? Egy-két vagy három évre előre
tekintve, tervezve, a szőlőműves metszi a szőlőt: ez a rügy teremni fog... a
másik két év múlva fog teremni... a harmadik talán majd később! A többit
irgalmatlanul (vagy éppen irgalomból!) lemetszi! A szőlőtőnek tíz, húsz vagy
több sebéből is folyik, csorog a nedv... Talán fáj neki... Senkinek sem esik
jól, mikor a „metszőkést” használja a
Mester. De ahhoz, hogy termés legyen, metszeni kell.
v „Ti vagytok a szőlővesszők, az én Atyám a
szőlőműves” -
mondja az Úr Jézus. Kezében van az olló, ami gyümölcsöt nem terem, levágja, ami
gyümölcsöt terem, azt megtisztítja, hogy több gyümölcsöt teremjen. Ha kiveszem
életem gondoskodó kezéből, a terméketlen vadhajtások megfojtják a maradék
életet és azzal a termést is.
n Gyümölcsöt
vár tehát az szőlő Ura: várja, hogy valakit Krisztushoz vezess. „Emeljétek fel a szemeiteket és lássátok
meg a tájékokat, hogy fehérek az aratásra. És aki arat, jutalmat nyer és az
örök életre gyümölcsöt gyűjt.” (Jn 4,35-36) Az Úr várja, hogy áldozatot
hozz országa ügyéért, hogy gondod legyen a szegényekre. Pál apostol a
macedóniai és akhájai adakozást úgy viszi Jeruzsálembe, mint azok gyümölcsét.
(Róm 15,28)
v A Római
levél 6. részében arról szól az ige, hogy:
„minekutána felszabadultatok a bűn alól, szolgáivá lettetek az Istennek: megvan
a gyümölcsötök a megszenteltetésre, a vége pedig, örök élet. Mert a bűn zsoldja
a halál, az Isten kegyelmi ajándéka pedig, az örök élet...” A
megszentelődés és a szent életben való növekedés és megerősödés is gyümölcs.
Minden lépés a lelkiélet terén, gyümölcs. A Lélek gyümölcse az! „Szeretet, öröm, békesség, béketűrés,
szívesség, jóság, hűség, szelídség és mértékletesség”. (Gal 5,22)
n Íme, ez a
mi rendeltetésünk. De így van-e ez nálunk? Vagy inkább az érvényes reánk, mint
a terméketlen fügefára: „három éve járok
már ehhez a fához gyümölcsöt keresni, és nincs rajta... Azért vágd ki őt.” Jaj
annak a venyigének, amelyet levágnak...
II. A gyümölcstelenség nem maradhat
következmények nélkül
n Ugyanis,
figyeljük meg, a gyümölcstelenség nem
maradhat következmények nélkül: annyi befektetés, annyi munka után Isten
jogosan várja el a termést! Mi az, amit meg nem tett az Ő szőlőjével? Mi az,
ami kimaradt? Mit tehetett volna még a gazda, amit nem tett meg? Nem mondhatunk
semmit. Minden elvégeztetett.
n Ha ennek
ellenére terméketlenek maradtunk, ennek az lesz a következménye, hogy Isten
tűzre veti a venyigét! Főleg ha már megpörkölődött fenn is, lenn is, mire lenne
még jó? Hiszen addig sem volt jó semmire! Izrael haszontalan szőlővesszőit
Babilon kemencéje várja...
v „Ha valaki nem marad énbennem, kivettetik,
mint a szőlővessző, és megszárad, és egybegyűjtik ezeket, a tűzre vetik, és
megégnek. Ha énbennem maradtok, és az én beszédeim bennetek maradnak, kérjetek,
amit csak akartok, és meglesz néktek”. (Jn 15,6-7) Itt van a nagy feltétel:
Ha!
n Van-e
életed Krisztustól? Egyszer megszülettél erre a világra, de megszülettél-e
Isten országa számára is? Van-e élő kapcsolatod Jézus Krisztussal? Akkor megvan
a feltétel a gyümölcsözésre.
n Ha nem így
van, akkor ez nem maradhat következmények nélkül: ítélet következik minden
gyümölcstelen venyigére! Isten neve nem fog megszégyenülni: mások fognak gyümölcsöt
teremni az Ő dicsőségére, a gyümölcstelen vessző pedig az ítéletben dicsőíti
meg az Úr nevét.
III. A következményekben Isten neve
mindenképpen megdicsőül
n Igen a következményekben Isten neve mindenképpen
megdicsőül: akár a gyümölcstermésben, akár az ítéletben.
n Először a
gyümölcstermésben: „Abban dicsőíttetik
meg az én mennyei Atyám, ha sok gyümölcsöt teremtek”. Mert a gyümölcs Isten
munkája, ezt Ő cselekszi bennünk, ez Isten dicsőségére van. Pál plántál,
Apollós öntöz, de Isten adja a növekedést! (1Kor 3,6) A venyige önmagában
semmi, csak a szőlőtővel közösségben teremhet gyümölcsöt, és ez Isten
dicsőségére van.
v Ha egy
ember megtér, az Isten műve, bárkit használt eszközül. Ha valaki újra odaszánja
magát, új életet kezd, ez Isten csodálatos műve, csoda! Az Úré legyen e
dicsőség!
n De ha a
gyümölcsözésben nem, akkor az ítéletben dicsőül meg az Ő neve. Ott majd
megtudják, hogy Ő az Úr, aki dicsőségét másnak nem adja. Egyiptom és Babilon,
velük együtt Izrael meglátja majd, hogy egyedül Istené lehet a dicsőség.
n Imádkozzunk:
Uram, segíts megismernem rendeltetésemet, célomat a földön! Kérlek, tisztíts
meg engem, metszőkésed hadd vágjon mélyen belém, ha szükséges, csak tégy
termővé engem! Akkor is, ha fáj, tisztíts meg, és minden gyümölcse életemnek
legyen a Te dicsőségedre!
Posted by
Unknown
at
22:33
0
comments
Labels: Ez 15:1-8
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)