vEgy példázat mindig jelképes szemléltetése a realitásnak, ez esetben annak,
ami történni fog.
nNem a menyasszony, hanem a vőlegény van
a központban.
v Jel 1:7 – „Íme, eljön a felhőkön…”
vJn 14:3 – „Elmegyek, hogy helyet készítsek…”
I. Hívőkről szóló
példázat
nMindannyian szüzek voltak.
nMindannyian várták a vőlegényt.
nMindannyian elaludtak.
nMindegyiknek volt lámpása.
nMindannyian kimentek a vőlegény elébe.
v De nem készültek fel mindannyian a
vőlegény fogadására.
nVajon mit jelent az olaj? A Szentlélek
jelenlétét?
v Bármit jelentene is, egy bizonyos:
„megvolt a kegyesség látszata…” – 2Tim 3:5.
vA látszat csal!
nAzért maradtak kívül, mert elmulasztottak
tenni valamit. (Nem azért, mert elkövettek valamit.)
II. A személyes
felelősség fontosságáról szóló példázat
nA vőlegény megérkezett, épp akkor,
amikor nem várták!
v A jelek mutatják, hogy jönni fog.
1Thessz 4:16.
nAz az olaj a lámpásban egy személyes
dolog! Vagy van, vagy nincs.
v A gazdag és Lázár történetében még
Ábrahám sem segíthetett gazdag fiának...
vNem segíthetett Mózes, Jeremiás, Pál… Nem menthették meg népüket.
vA megmenekülés ilyen személyes felelősség.
nKészülj fel! Ne hagyd az utolsó órára!
v Ahogyan nem hagyod az utolsó órára a
felkészülést a vizsgádra, a betegséged kivizsgálását, a házasságra való
felkészülést, ugyanúgy, a Jézussal való találkozást sem hagyhatod az utolsó
órára. Készülj fel most!
III. Az Úr váratlan
megjelenéséről szóló példázat
n1Thessz 4:16 – „Mert maga az Úr
riadóval…” 17. v. – „Elragadtatunk…”
n2Pt 3:8 – „Nem késik az Úr az
ígérettel…”
v 1000 év, mint egy nap, egy nap, mint
1000 év…
vIdejében fog jönni! Lk 12:38- a II. vagy III. őrváltáskor.
nA felkészülés nem halasztható az utolsó
órára.
nA kegyelemnek ideje van.
v Lásd: a terméketlen fügefát,
amelynek még adatott egy év…
v„Bezáraték az ajtó…” (2Tim 4:21). 2Kor 6:2. Zsid 4:17.
Befejezés:
nAz első században
sokan úgy gondolták, hogy az üdvösség, az elragadtatás, az örök élet még az ő
idejükben megvalósul, elkezdődik. Ez az
elképzelés az Úr Jézus szavaira épült.
v„Elmegyek,
hogy helyet készítsek néktek”… „magamhoz veszlek titeket”. Ezt úgy értették,
hogy nem fognak meghalni, hanem elragadtatnak.
nMinden hívőnek így kell gondolkozni! Még
akkor is, ha az Úr eljövetele még jóval távol van.
nA hívő élet olyan, mint egy menyegző:
tele van örömmel és áldással.
v Jel 3:20.
I. Az
elkészített vacsora – 1-2. v.
nIsten szent népet készített magának.
2Móz 19:6.
v Izráel kiváltságos helyet foglalt el
Isten tervében.
nJézus első csodatétele egy menyegzőn
történt.
v Nem úgy, mint Mózes, aki a vizet
vérré változtatta… Az Úr Jézus örömet hoz.
II. A
meghívókkal kiküldött szolgák – 3-4. v.
nA próféták ezek, mindenekelőtt.
vKeresztelő Jánosig sokan tolmácsolták a meghívást (Mt 4:17), Pünkösdkor
(ApCsel 2:38), István (ApCsel 7:58).
nAz elutasítások miatt a lakomát Isten a
pogányoknak ajánlotta fel: ApCsel 13:46.
III. A
méltatlan hivatalosak és azok pótlása – 5-10. v.
nAz aranyborjú
v2Móz 32:7 – „7 Szóla
pedig az Úr Mózesnek: Eredj menj alá; mert megromlott a te néped, a melyet
kihoztál Egyiptom földéből.”
nA királykérés
v1Sám 8:7 – „7 És monda az Úr Sámuelnek: Fogadd
meg a nép szavát mindenben, amit mondanak néked, mert nem téged utáltak meg,
hanem engem utáltak meg, hogy ne uralkodjam felettök.”
nJeroboám bűne
v 1Kir 12:28-30 – „28
Tanácsot tartván azért a király, csináltata két arany borjút, és monda nékik:
Sok néktek Jeruzsálembe felmennetek: Ímhol vannak a te isteneid, óh Izráel, a
kik téged kihoztak Égyiptomnak földéből. 29 És az egyiket
helyhezteté Béthelbe, a másikat pedig Dánba. 30 És e dolog nagy
bűnnek lett az okozója, mert a nép felment az egyik elé egészen Dánig.
nA babiloni fogság előtt
v Ézs 1. 2Krón 36.
nA Messiás elutasítása
nÁltalában jó dolgok cselekvésével
mentegették magukat.
vGyakran a jó dolgok akadályai a legjobbnak. Zsid 12:2.
vNem valami nyomós ok miatt nem jöttek el a menyegzőre, hanem azért, mert
„nem akartak elmenni”.
IV. A
menyegző vendégei – a méltatlan vendég – 11-14. v.
nIsten mindenkit hív. De kimaradnak
mégis azok, akik önmagukat kizárják.
vA pogányok felé való misszió benne volt Isten tervében. Ők azok, akik
megtöltötték a menyegzői termet.
nÁdámnak volt szégyenruhája.
Dávidra ráadtak egy kényszerruhát. Jákób álruhában (képmutatással)
lopta el az áldást. Isten viszont fehér ruhákat kínál – Jel 3.
v A ruha felkínálása régi szokás volt
Izráelben: 1Móz 45:22. Bír 14:12.
vIsten előtt csak azzal a ruhával jelenhetünk meg, amit Ő adott nekünk! Jn
3:3. Jel 7:9. Ézs 61:10. Mint a tékozló fiú – Lk 15:22.
vA ruhát nemcsak elfogadni kell, hanem fel is kell öltözni: „Öltözzétek fel
az Úr Jézus Krisztust…” Róm 13:14.
nA király a meghívás előtt semmit sem
kutatott a vendégeken, de a meghívás elfogadása után igenis, szemlét tart.
v A készületlenül érkezett szolga
sorsa ugyanaz, mint azoké, akik elutasították a meghívást.
vA meghívás kötelez!
nA király maga vizsgálja a vendégeket. A
képmutatókat felfedezi. Komoly kérdést tesz fel, de nincs rá felelet. Vár rá az
ítélet.
Befejezés:
nA meghívottak és kihívottak között
különbség van (hivatalosak – választottak).
v A meghívás mindenkinek szól, de
kevesen vannak, akik elfogadják, és felkészülten érkeznek Isten színe elé.
nA hívők harcra születtek. A harc szellemi téren folyik, de
valóságos háborúról van szó. Timótheusnak például meg kell harcolnia „a hitnek
szép harcát” (1Tim 6:12), és a munkának terhét kell hordozza, mint Jézus
Krisztus jó vitéze/katonája (2Tim 2:3). Pál kijelentette önmagáról: „Ama nemes harcot megharcoltam” (2Tim 4:7).
nAmikor mi kijelentjük, hogy Istenhez tartozunk, ezzel hadat
üzentünk az ördögnek. Persze, ahogyan a harcokat megharcoljuk, részesülünk a
békesség áldásában is. De míg az életünk tart, ideje van a hadakozásnak és
ideje van a békességnek. A hívő élet az egész Bibliában, de főképp az
Újszövetségben, hadakozáshoz van hasonlítva.
nAz igazi béke nemcsak életünk harcának végén van, amikor
kiírják, hogy „béke poraira”. Már most igazi békénk lehet. A harc közepette is
ideje van a békességnek.
I. Meghívás
hadakozásra
nA harcok ideje az ellenőrzés alól kiszabadult indulatokból
erednek, mondja Jakab apostol: „1 Honnét vannak a háborúk és harcok
közöttetek? Nem onnan-e a ti gerjedelmeitekből, amelyek a ti tagjaitokban
vitézkednek?” (Jak 4:1), a sértések kijavítása miatt (1Móz 14:14 – „14 Amint meghallotta Ábrám, hogy
az ő atyjafia fogságba esett, felfegyverezte házában nevekedett háromszáz
tizennyolc próbált legényét és üldözve nyomult Dánig.”), vagy jogos
önvédelem esetén (2Sám 10:3-6) [Charles Bridges]. Az Úr tettei között ott van
az is, hogy „Hadakat némít el a föld
széléig; ívet tör, kopját ront, hadi szekereket éget el tűzben.”
(Zsolt 46:9), „Szórd szét a népeket,
akik a háborúban gyönyörködnek.” (Zsolt 68:30). „14 Békességet ad határaidnak.” (Zsolt 147:14)
nMost csak a keresztyén harcáról fogunk
szólni.
nJel 12:9-11 – „9 És vetteték a nagy sárkány, ama régi kígyó, aki
neveztetik ördögnek és a Sátánnak, ki mind az egész föld kerekségét elhiteti,
vetteték a földre, és az ő angyalai is ő vele levettetének. 10 És
hallék nagy szózatot az égben, a mely ezt mondja vala. Most lett meg az üdvösség
és az erő, és a mi Istenünknek országa, és az ő Krisztusának hatalma; mert a mi
atyánkfiainak vádolója levettetett, ki vádolja vala őket éjjel és nappal a mi
Istenünk előtt. 11 És ők legyőzték azt a Bárány véréért, és
az ő bizonyságtételüknek beszédéért; és az ő életüket nem kímélték mind
halálig.”
nFelfedezhetjük az ellenséget,
tanulmányozva az Igében a neveit és a taktikáját.
nNégy nevet találunk itt az ellenségre: „a nagy sárkány” – mert pusztító. Péter „ordító oroszlán”-nak nevezi (1Pt 5:8).
vTovábbá, a másik neve: „a régi kígyó” – mert bűvöletében tart.
Alattomosan.
vÖrdög, „Diabolos” – a Szétdobáló, a Vádoló.
vÉs „Sátán”
– mert Ellenkező mindazzal, ami szent, igaz és jó.
nLássuk az ő taktikáit is:
v„elhiteti az egész föld kerekségét” (Jel 12:9)
vŐ
„a testvérek vádolója” (Jel 12:10)
nElhitetés/félrevezetés és vádolás.
Előbb félrevezetéssel lázadásra szólít, majd vádol, amíg személyiségét
tönkreteszi.
vEz nem semlegesíti az ember
felelősségét Isten előtt, de megmagyarázza a lázadás következményeit.
Felfedezhetjük jelenlétét, erejét és céljait a világban.
nNemcsak felfedezni tudjuk az ellenséget
a Biblia alapján, hanem legyőzni is.
n„És ők legyőzték azt a
Bárány véréért” (Jel 12:11). Az Úr Jézus halála tette lehetővé a győzelmet. Kol 2:15 –
„15 Lefegyverezvén a
fejedelemségeket és a hatalmasságokat, őket bátran mutogatta, diadalt vévén
rajtok abban.”
vZsid 2:14 – „14
Mivel tehát a gyermekek testből és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese
lett azoknak, hogy a halál által
megsemmisítse azt, akinek hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt.”
vJézus az ő halálával semlegesítette a
Sátán győzelmét azok felett, akik megváltásban részesültek.
vMég itt van, harcol, de végső veresége
már megpecsételődött.
nA győzelem az Ige által adatik. Az Igében erő van. Láthatjuk ezt az Úr
megkísértetésekor – Mt 4:1-11. „Meg van írva…” Az Isten Beszéde a Lélek kardja
– az egyetlen támadó fegyver. „Ef 6:17)
nA Krisztus
Lelkével győzzük le az ördögöt. Krisztus is a Lélektől vitetett a pusztába.
nA VÉR, az IGE és a LÉLEK ereje adja a
győzelmet.
vAz anyahajót a fregattok, a
tengeralattjárók és a repülőgépek védik. Egyébként ki van szolgáltatva az
ellenségnek.
II. Meghívás
békességre
nA békesség a Bibliában az egészséggel,
jóléttel, biztonsággal kapcsolatos.
v„Nincs békesség, így szól az Úr, az istenteleneknek!” (Ézs 48:22) „Nincs békesség, szól Istenem, a hitetleneknek!” (Ézs 57:21)
nSzemélyes békesség – Ef 2:14 – „Ő a mi békességünk”.
v„Az én békességemet adom néktek” – Jn 14:27. Ilyet a világ nem adhat,
de nem is veheti el.
vA békesség Istentől van. Isten a
békesség Istene (Zsid 13:20)
vNincs békesség addig, míg Istent nem
hívják meg a tárgyaló asztalhoz.
nBékesség Istennel – Róm 5:1. Ezt nem rabolhatja el senki.
nAz Isten békessége – Fil 4:7, mely minden értelmet felülhalad. Ez egy belső
lelkiállapot. A tenger felszíne háboroghat, de a mélyben béke van.
nBékességes élet, békességre igyekezés – Róm 12:18. Mt 5:9. Az egységet a
gyülekezetben „a békességnek kötelékében” kell megtartani (Ef 4:3). Mily jó és
gyönyörűséges, mikor (békességben) együtt lakoznak az atyafiak (Zsolt 133). Egy
megosztott gyülekezet mindig az ellenség, az ördög munkája. Jézus egységért
imádkozott (Jn 17:21).
nImádkoznunk kell, hogy békességes életet éljünk – 1Tim 2:2-4.
vA békesség evangéliumát kell hirdetnünk
– Róm 10:15 – „Mily szépek a békesség
hirdetőknek lábai, akik jókat hirdetnek!”
nE világban hallani fogunk háborúkról és
háborúk híreiről… (Mt 24:6). A Békesség Fejedelme viszont békét hoz. Diadalmat
ad nekünk, naponta, és egykor végleg. – 1Kor 15:57.
„8 Ideje van a szeretésnek és ideje a
gyűlölésnek.”
nA világon a leghatalmasabb erők közé tartozik a
szeretet. De ugyanezt elmondhatjuk a
szeretet ellenpólusáról, a gyűlöletről.
I. A szeretet parancsa
nEgyik írástudó a legnagyobb parancsolat felől érdeklődött.
Az Úr Jézus az Ószövetséget idézte (5Móz 6:4. 3Móz 19:18), majd azt mondta: „29 Jézus pedig felele néki: Minden parancsolatok között az
első: Halljad Izráel: Az úr, a mi Istenünk egy Úr. 30 Szeressed
azért az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes
elmédből és teljes erődből. Ez az első parancsolat. 31 A második
pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincs más ezeknél
nagyobb parancsolat.” (Mk
12:29-31)
vA rabbinikus tanítás szerint a törvénynek 613 kitétele van.
E nagyszámú parancsolatot szerintük nem lehetett betartani maradéktalanul,
úgyhogy azt tanították, hogy ha kiválasztják belőle a legfontosabbakat, és azt
megtartják, nyugodtak figyelmen kívül hagyhatják a többit. Ez az a gondolkozás,
amely ellen Jakab megjegyezte: „10 Mert ha valaki az egész törvényt
megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös.”(Jak
2:10)
vInnen érthetjük meg az írástudó kérdésének és Jézus
válaszának fontosságát. A válasz a szeretet parancsa: az Isten iránti és ember
iránti szeretet.
nElőször
lássuk az Isten iránti szeretetet:
„Szeressed azért az
Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, és teljes elmédből és
teljes erődből.” (Mk 12:30)
vW. Tozer helyesen állapította meg, hogy Istent keresni kell,
és nem lehet reátalálni csak úgy véletlenül. Jer 29:13 azt mondja: „Kerestek engem és
megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem.” Amikor pedig rátaláltunk, akkor életünk
központjává válik, éltünk lényegévé, a legszeretettebb személlyé.
vBernard de Clairvaux kérdezte hajdan:
Miért kell Istent szeretni? Azt válaszolta: azért, mert Ő Isten. Az értelmes
elmének nincs is többre szüksége. Ennél tovább az angyalok sem gondolnak. Isten
azért kell szeretni, mert Ő Isten!
nDe milyen
mértékűnek kell lennie a szeretetemnek Isten iránt? Az Úr Jézus válasza azt
mondja, hogy teljes lényünkkel szeretnünk kell Őt. Az Isten jósága teljes
szeretetet érdemel. A szív az értelem, érzelem és akarat székhelye volt a zsidó
gondolkozás szerint.
vA mai színjátszó világban fel kell
tennünk magunknak a kérdést, hogy szeretjük-e az Urat teljes szívünkből, teljes
lelkünkből, teljes erőnkből? Vagy rólunk is azt mondaná az Úr, hogy „Ő pedig felelvén, monda nékik: Igazán
jövendölt felőletek, képmutatók felől Ézsaiás próféta, amint meg van írva: Ez a
nép ajkaival tisztel engem, a szívük pedig távol van tőlem.” (Mk 7:6)
Gondoltunk-e valamikor arra, hogy itt az imaházban hányszor mondunk valótlan
dolgot Istennek? Például, az énekeinkkel: „Mindenem
az Úrnak adom…”, „Jézusért élek egészen…”, „Átadom magamat teljesen…”, „Jézus
nagyon szeretlek…”, „Nekem többet ér Jézus, mint ezüst, arany…”, „Minden
szerinted legyen, Uram…”, „Sújtson bár próba, érjen száz veszély”, stb. Ha
nem hazudnánk és mindezeket komolyan gondolnánk, akkor a hívő éltünk és
szolgálatunk nem így nézne ki!
nAz a kifejezés, hogy „teljes
szívedből, teljes lelkedből” azt jelenti, hogy teljes lényeddel.
Figyeld meg, hogy mutatkozik ez meg a szerelmesek között, egy moziban vagy
futballmérkőzésen… Leolvasható az arcokról.
nAz Úr Jézus még hozzáteszi: „teljes
elmédből” (Mk 12:30). A hangsúly az értelmi képességen van.
Istentiszteletünk „okos” istentiszteletnek kell lennie! (Róm 12:1), ne legyen
üres szertartásosság, vagy kényszer.
n„Teljes erődből” – cselekvésre utal. Isten aktív
szeretetet vár el, nem passzív szeretetet. A testet oda kell szánni (Róm
12:1-2), gyakorolni kell (1Tim 4:8), fegyelmezni kell (1Kor 9:27), megőrizni
(1Thessz 5:23) és Isten dicsőségére használni (1Kor 6:20)
nMásodszor,
ott van az emberek iránti szeretetet is. „Szeresd a te
felebarátodat, mint magadat.” (Mk 12:31)
vAzért, mert felebarátod is Isten képét
és hasonlatosságát hordozza. 1Jn 4:21 – „Az
a parancsolatunk is van Őtőle, hogy aki szereti az Istent, szeresse a maga
atyjafiát is.”
vHogy a felebaráti szeretet miben áll, azt az Úr Jézus az
irgalmas samaritánus történetében mondta el (Lk 10:25-37).
vA szeretet a gyakorlatban nyilvánul meg: „17 A kinek pedig van miből élnie e világon, és elnézi, hogy
az ő atyjafia szükségben van, és elzárja attól az ő szívét, miképpen marad meg
abban az Isten szeretete? 18 Fiacskáim, ne szóval szeressünk, se
nyelvvel; hanem cselekedettel és valósággal.” (1Jn 3:17-18) Nem elég
sajnálkozni a félholtra vert emberen: a szeretet nem ebből áll.
vA szeretetnek mindig ideje és alkalma
van.
II. A gyűlölet értelme
nA „gyűlölet” szó többféle értelemben van használva a
Szentírásban. Néha gonosz gyűlöletről van szó, máskor pedig összehasonlításról,
amikor valamit vagy valakit jobban szeretünk a többinél. Van relatív, és van
abszolút értelemben vett gyűlölet.
nA
gonosz gyűlöletnek minden formája
tiltva van:
vMt 5:22 – „Mindaz, aki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül, méltó az
ítéletre.”
v1Jn 2:11 – „Aki pedig gyűlöli az ő atyjafiát, a sötétségben van,
és …a sötétség megvakította az ő
szemeit.”
v1Jn 3:15 – „Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az.”
nA
relatív értelemben vett gyűlölet azt
jelenti, hogy az összehasonlításban az egyiket kevésbé szereted a másiknál.
vPéldául, Róm 9:13 – „Jákóbot szerettem, Ézsaut pedig gyűlöltem.” Ézsau volt az elsőszülött, de
megvetette az elsőszülöttségi jogot, és eladta azt egy tál lencséért… Utána már
hiába haragudott, ha Jákób megszerezte magának az elsőszülöttnek járó áldást
is. Jákób ellenben mindig az áldást akarta. Túl látott a láthatókon, és hitt az
ígéretekben.
vEgy másik példa Lk 14:26, ahol az Úr
Jézus így szól: – „26 Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az
ő atyját és anyját, feleségét, és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt
még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom.”
vEbben az Úr Jézus azt tanítja, hogy a
családi érzelmek elhalványulnak a Krisztus iránti elkötelezettségben, és
olyannak tűnhet a Krisztus iránti szeretet mellett, mint a gyűlölet.
nDe lássuk az abszolút
értelemben vett gyűlöletet. Gyűlölni csakis az Istennel való
kapcsolatunkban gyűlölhetünk, ellenségünknek tartva azt, ami Isten ellensége.
vInnen kiindulva, gyűlölnünk kell a bűnt.
vZsolt 119:126 – „A hamisságnak minden ösvényét gyűlölöm.” Habár a lista nem teljes, de lássuk mit
mond erről Salamon:
vPéld 6:16-19 – „16 E hat dolgot gyűlöli az Úr, és hét
dolog utálat az ő lelkének: 17 A kevély szemek, a hazug nyelv és az
ártatlan vért ontó kezek, 18 Az álnok gondolatokat forraló elme, a
gonoszra sietséggel futó lábak, 19 A hazugságlehelő hamis tanú, és
aki szerez háborúságokat az atyafiak között!” Vizsgáljuk meg ezt a hat dolgot!
nA kevély szemek. A kevélység Lucifert kiközösítette a mennyországból,
Ádámot és Évát pedig az Édenkertből! Ez tartja vissza az embereket, hogy
Jézushoz jöjjenek. Isten a kevélyeknek ellene áll (Jak 4:6), és „azokat, akik
kevélységben járnak, megalázhatja” (Dán 4:37).
nA hazug nyelv. Az ördög úgy van leírva, mint „hazugság atyja” (Jn
8:44), és egy napon az antikrisztus által eléri, hogy az emberek „higgyenek a
hazugságnak” (2Thessz 2:11). A hazugság bármilyen formája az ördöggel való
cimborálást, komplicitást jelent. A hazugság manapság már életstílussá vált: a
politikában, a reklámiparban, a túlzásokban. Isten ezt gyűlöli!
nAz ártatlan vért ontó kezek. Egyre gyakoribbak a gyilkosságok.
Főképp a magzatgyilkosságok! De Jézus szerint a gyűlölő gondolat éppolyan
gyilkosság, mint a tett – 1Jn 3:15 - „Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind
embergyilkos az.”
nAz álnok gondolatokat forraló elme. Van, aki sohasem nyugszik, amíg nem
talál ki valamilyen álnokságot. Alattomosságról, aljasságról, gonoszságról van
szó, ami épp az ellenkezője az agapé szeretetnek, amely nem örül a hamisságnak,
de együtt örül az igazsággal (1Kor 13:5-6).
nA gonoszra sietséggel futó lábak. Az ember arra teremtetett, hogy
Istennel járjon, szentségben. Elfordulni tőle, gonoszságra sietni, a halálba
vezet. Péld 14:12 – „Van olyan út, mely helyesnek látszik az ember előtt, és
vége a halálra menő út.”
nA hazugságlehelő hamis tanú. A hazugságlehetés kapcsolatban van a
hazug nyelvvel. A félrevezetés bizonyára olyan gyűlöletes dolog, hogy a
Szentlélek kétszer is megörökítette. Isten gyűlöli a hamis tanúskodást.
nAki szerez háborúságokat az atyafiak között. A viszályszítás és a szakadás
előidézése gyűlöletes Isten előtt. Róm
16:17-18 – „17 Kérlek pedig titeket atyámfiai,
vigyázzatok azokra, a kik szakadásokat és botránkozásokat okoznak a tudomány
körül, melyet tanultatok; és azoktól hajoljatok el. 18 Mert az
ilyenek a mi Urunk Jézus Krisztusnak nem szolgálnak…”Tit
3:10 – „10 Az eretnek (szakadást okozó - MBT) embert egy vagy két intés után kerüld.”
vAz egység hiánya és a szakadások sokkal fájdalmasabbak a mi
Urunknak, mint gondoljuk. Isten gyűlöli a testvérek között háborúságokat szerző
embert!
nRóm 12:9 – „Iszonyodjatok a gonosztól, ragaszkodjatok a jóhoz.”
-
A BLOG is egyféle szószék: itt is megoszthatom Isten igéjét és magamat olvasóimmal. De nemcsak gondolatok közlése ez, hanem kapcsolatteremtés: ezért, időnként jó, ha visszajelzel! Azokat kívánom közel engedni magamhoz, akik az Úr ügyét és szolgáit szívükön hordják. A blogban vállalt nyíltság feltételezhetően megelőzi majd a gyanakvásokat...
Prédikáljon tehát nemcsak a szavam, hanem az életem, a házasságom és a családom is! „Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé!” (1Kor 11:1)