nAz
aranyomdás szerint föl kell öltöznünk a szeretetet, mert az a tökéletesség
kötele, vagyis, tökéletesen összefog mindent.
vEzt most a munkára szeretném alkalmazni, igénybe véve
azokat az igéket, amelyeket a 22. vers után olvastunk. Figyeljük
meg a következő kifejezéseket:
v„Nem a szemnek szolgálván, mint akik embereknek akarnak
tetszeni, hanem szíveteknek egyenességében, félvén az Istent” – 22. v.
v„Valamit tesztek, lélekből cselekedjétek, mint az Úrnak
és nem embereknek” – 23. v.
v„Mert az Úr Krisztusnak szolgáltok” – 24. v.
v„Aki pedig igazságtalanságot cselekszik, jutalmát veszi
igazságtalanságának” – 25. v.
v„Ti urak, a mi igazságos és méltányos, a ti szolgáitoknak
megadjátok” – 1. v.
nA
következő kulcsszavakat jegyezzük meg: egyenlőség (Jézus Krisztus előtt),
igazságosság (ami a jogokat és kötelezettségeket illeti), és Istennek tetsző
élet (akár szolga, akár úr – Krisztusban testvér, Neki szolgál).
vA rabszolgaság akkor egy magától érthető társadalmi berendezkedés volt.
vAz amerikai rabszolgatartás kegyetlenebb volt, mint a rómaiaké. A rómaiaké
kegyetlenebb volt, mint a görögöké, és a zsidók rabszolgatartása enyhébb volt,
mint a görögöké.
nA
Római Birodalomban 60 millió rabszolga volt: a lakosságnak több mint a fele!
nA
munkaadó és munkás viszonyában is alkalmazható mindaz, amiket Pál apostol mond.
I. Kinek dolgozunk? („mint az Úrnak és nem embereknek”) – 23. v.
nA
hívő munka-etika központjában nem az áll, hogy mit teszünk, hanem az, hogy kinek
tesszük azt, amit teszünk.
vHa
azt mondjuk, hogy minden munka egy hivatás, minden munka jó és fontos, talán ezt
nem mindenki hajlandó lenyelni. Pedig így van, főképp, ha azt figyeljük meg,
hogy Kinek tesszük azt?
vVan,
aki vasárnap este egy kicsit depressziós lesz, amikor arra gondol, hogy hétfő
reggel menni kell megint dolgozni… Korholásnak és lehetetlen elvárásoknak kell
megfelelni… Nem könnyű hívő módon gondolkozni a munkáról és munka-etikáról.
nJézus
Krisztus visszafordította a munka átkát is. Társai, partnerei lehetünk
Istennek, aki munkálkodik, és a munka-átkot áldássá változtatta Jézusban.
vA
bűn miatt a jó munka is nehézzé lett. Istenhez kell fordulni, amikor a tövisek
megsokasodnak… - 1Móz 3:17-18
II. Hogyan dolgozunk?
(„nem
a szemnek szolgálván”) – 22. v.
n„mintha
Krisztusnak engedelmeskednél”
vEf
6:5 – „tisztelettel és félelemmel”
v22. v. – „nem a szemnek szolgálván, mint akik embereknek
akarnak tetszeni, hanem szíveteknek egyenességében, félvén az Istent”
v23. v. – „23 És valamit tesztek, lélekből
cselekedjétek, mint az Úrnak és nem embereknek.”
vEf
6:6 – „cselekedve az Isten akaratát lélekből” „jóakarattal” – 7. v.
nLehet
valami, amit a főnököd lehet nem érdemel, de Krisztus megérdemli!
nSzeretettel!
vA nagytakarítást is lehet úgy végezni, mintha Krisztust várnánk
vendégségbe!
III. Miért dolgozunk?
(„ti
az Úrtól veszitek az örökségnek jutalmát”) – 24. v. 4:1.
nVan
jog, és van kötelesség.
vA munkás
kötelessége, hogy a legjobb munkát végezze. Ez a munkáltatónak a joga.
vA
munkáltató kötelessége, hogy a lehető legjobb fizetést biztosítsa. Ez a
munkásnak a joga.
nEz
a példázat gondolom, hogy sok gondolatot ébreszt a hallgatókban, nemcsak ennek
értelmezése miatt, hanem adva lévén a saját helyzetem is.
nA
kérdések között ott van, hogy vajon a sáfár hamis volt mindig, vagy csak az
adósságok csökkentése váltotta ki a menesztését? Mikor cselekedett hűtlenül, ha
hűtlen sáfárnak van nevezve?
nVajon
Jézus egyetért-e az ilyen magaviselettel? Jónak látja-e az etikátlan eljárást a
vállalkozásokban?
v Az értelmezések
előfeltételezésekre, előítéletekre alapoznak, de ezeknek megvannak a
hiányosságaik.
I. A példázat értelmezése
nA
példázat egyik értelmezése a zsidó
törvénykezés fényében történik.
vHa valaki kölcsönt ad, akkor ne kérjen kamatot. – 2Móz
22:25 – „25 Ha pénzt adsz kölcsön az én
népemnek, a szegénynek, aki veled van: ne légy hozzá olyan, mint a hitelező; ne
vessetek reá uzsorát.” (- és 3Móz 25:36. 5Móz 15:8. 23:19). Aki mindennek
ellenére mégis kamatot szedett az adósától, az tolvajnak számított!
nAz
ember romlott természete az idők során azt eredményezte, hogy elferdítette az Isten
törvényét. A farizeusok elferdítették a templomi
ajándékkal kapcsolatosan, a szombattal,
teherhordással, munkával kapcsolatosan, stb. A vállalkozók pedig a fizetéssel és kamattal kapcsolatban.
v A gazdagok egy menedzsert,
egy sáfárt bíztak meg a vagyonuk kezelésével. A sáfár teljes felelősséggel
tartozott urának. Az ura elvárta, hogy vagyonát jól kezelje, vagyis, kérjen
kamatot – akkor kezelte jól a vagyont, és nem tékozolta el!... Ám ha kamatot
kért, akkor nem az urát vádolták meg, adták törvényszékre, hanem a sáfárt! Neki
kellett felelni a törvénytelenségért.
vA gazdának mindig előnyére vált egy kamatos kölcsön, mert
őt nem vonták felelősségre, mivel nem ő kezelte a vagyont… A sáfár kellett
feleljen a tranzakcióért, és viselje a büntetést.
nA
sáfárnak azonban többféle védekező lehetősége volt. Ezeket az írástudók is
jónak látták, és elfogadták, mint szükséges rosszat.
vPéldául, ha a kölcsönről szóló irat tartalmazta a
kamatot, akkor törvényszékre lehetett adni az illetőt.
vVagyis, ha így írták: „Fizetni fogok Rubennek 10 kórus búzát
Niszán hónap elsejéig. De ha nem fizetem ki, akkor 4 kórus búzával többet
fizetek évenként.” Ilyen megegyezés nem volt elfogadható.
vDe elfogadható volt, ha egyszerűen azt írták, hogy
„Tartozom Rubennek 14 kórus búzával.” -
Vagyis, ha nem részletezték, hogy mennyit kért kölcsön, és mennyi a kamat,
hanem egyszerűen beírták, hogy mennyi a tartozás. Pedig, az igazság az volt,
hogy a kölcsönkért búza csak 10 kórus volt, és a 4 kórus már a kamatot
jelentette! A tartozási iratban mégis 14 kórus búzát rögzítettek.
nPéldául,
I. Heródes Aghrippa majdnem csődbe jutott Kr.u. 33-34 táján, és kénytelen volt
kölcsönt felvenni. Megbízta a Marsyas nevű sáfárját, hogy kérjen kölcsönt. Aki
a kölcsönt adta, arra kényszerítette, hogy írjon egy kötelezvényt, hogy
tartozik 20.000 Attikai Drachmával, holott az csak 17500 drachmát adott
kölcsön! A kamatot egyszerűen hozzáadták az alapösszeghez, nem részletezve,
hogy mennyi a kölcsönkért összeg és mennyi a kamat… A tartozást egyben írták
le, még akkor is, ha a kölcsönkért pénz jóval kevesebb volt.
v A búza kamatja 20%
volt, plusz 5% garanciával. Az olaj kamatja viszont 80% volt, 20% kamattal,
mivel az olajtermés nagyon változó lehetett, ugyanúgy az olaj minősége is.
Úgyhogy, az olaj kölcsönzése sokkal nagyobb kockázattal járt: nem olyan
minőségű olajt kapott vissza, vagy az olaj ára megváltozott egyik évről a
másikra.
vA sáfár kezelte az ő urának vagyonát, megegyezett a
kölcsönadásban és annak részleteiben, és egy személyben felelt a
megegyezésekért.
nHa
a menedzser inkompetensnek vagy
hűtlennek bizonyult, akkor a gazda elszámoltatta és leváltotta.
v Egy ilyen esetről
beszél az Úr Jézus, ami valóban megtörténhetett. A sáfárt bevádolták, hogy
eltékozolja a gazda vagyonát. Ezért, behívták elszámolásra, és kilátásba
helyezték elbocsátását.
v1-2- v. „1 Monda pedig az ő tanítványainak
is: Volt egy gazdag ember, kinek volt egy sáfára; és az bevádoltatott nála,
hogy javait eltékozolja. 2 Hívatta azért azt, és monda néki: Mit
hallok felőled? Adj számot a te sáfárságodról; mert nem lehetsz tovább sáfár.”
vVajon csakugyan inkompetens volt? Csakugyan eltékozolta
az ő urának vagyonát? Nem tudjuk. A vádat megfogalmazták ellene.
nAddig
úgy kezelték, mint családtagot. Ott lakott. Onnan élt. Most egyszeriből az
utcára kerülhet, és semmi nélkül maradhat…
vGondolkozott: mit tehetne? Kapálni nem tud (talán túl
gyenge volt hozzá), koldulni – szó sem lehet róla! Még rágondolni is rossz! De
akkor mit tehet?
nEgy
ötlete támadt. Sorra hívatta az adósokat és újra íratta az adósleveleket. Két példa van említve.
v Az egyik 100 bátus/mérce
olajjal tartozott. Ez 3946 liter! Jelentős mennyiség. Egy olajfa megközelítőleg
120 kg olajbogyót terem, amiből 25 liter olajt lehet sajtolni. Vagyis, 150
fából álló gyümölcsösre lenne szükség, hogy ezt a mennyiségű olajt megadhassa!
– A sáfár arra kérte, hogy vegye az írást, és írjon csak 50 bátus olajt.
vA másik száz kórus búzával tartozott, amit a sáfár
lecsökkentett 80-ra. A száz kórus búza 2500 liter, aminek a kitermesztéséhez
kellene 40 hektár föld! Az adós örömmel módosította az iratokat, saját kezével
leírta, hogy mennyivel tartozik, lényegében. A többi úgyis a kamat volt!
nInnen
értjük meg, hogy a gazda hogyan
dicsérhette meg a hamis sáfárt: úgy, hogy a maga helyén bölcsen, vagy
ravaszul cselekedett. Ura lévén a helyzetnek – a maga javára fordította azt.
v Megdicsérték, mert
egyrészt megnyerte az adósok jóindulatát – akik befogadták őt, miután a gazdája
kidobta. Másrészt, a gazdáját is vallásos fényben tűntette fel, mint aki nem
kér kamatot, ha kölcsönt ad… A gazda nem mehetett az adósokhoz, többet
követelve, mert akkor úgy tűnt volna, hogy kamatot kér a kölcsönre.
nAz
az értelmezés, miszerint a sáfár csakugyan hűtlenül bánt a gazda vagyonával,
eltékozolva azt, nem ad magyarázatot arra, hogy miképpen dicsérhetett meg a gazda
egy ilyen hűtlen sáfárt?
vAz is kérdéses, hogy ha hűtlen volt, mit jelenthet az,
hogy „eszesen cselekedett”? Csak a világ fiai nevezik a hűtlenséget
eszességnek. Hűtlen volt, ami a korábbi cselekedeteit illeti, amikor
eltékozolta a gazda vagyonát. Ugyanúgy, a hamis bíró korábbi magaviseletéért
kapta ezt a jelzőt, még akkor is, ha annak az özvegynek végül igazságot
szolgáltatott.
vA hamis sáfár is végül dicséretben részesült, és
barátokat szerzett ura vagyonának eszesen való kezeléséből.
II. A példázat alkalmazása
nEmlítettem,
hogy feltételezésekre szorulunk, mivel sok részlet nincs közölve, amire
kíváncsiak lennénk. Csak feltételezzük, hogy miről is lehet szó.
nVagy
azonban egy pár dolog, ami nem szorul feltételezésre:
v(1) A sáfár kezelte ura vagyonát. Pénzzel, kölcsönnel
dolgozott.
v(2) Eljött elbocsátásának ideje, és a szegénységgel
kellett szembenéznie.
v(3) Harmadszor, eszesen cselekedett, mert gondolt a
jövőjére és barátokat szerzett magának.
nA
8-9. v. tartalmazza a példázat alkalmazását:
v8 És dicsérte az úr a hamis
sáfárt, hogy eszesen cselekedett; mert e világnak fiai eszesebbek a
világosságnak fiainál a maguk nemében. 9 Én is mondom néktek,
szerezzetek magatoknak barátokat a hamis mammonból, hogy, mikor meghaltok,
befogadjanak benneteket az örök hajlékokba.
vAz „én is mondom néktek” kifejezés a példázathoz
tartozik, mint egy abból levont következtetés. (vö. Lk 18:14).
nAz
Úr Jézus nem ért egyet az etikátlan eljárással a vállalkozásokban, hanem egy másféle
leckét kíván továbbítani. Foglaljuk össze a tanulságokat!
n(1) Nem ragaszkodjunk a földi
vagyonhoz! Legyünk nagylelkű adakozók!
vA sáfár sem ragaszkodott a vagyonhoz. Nagylelkűen
osztogatta az adósoknak azt, ami nem is volt az övé, de lényegében még a
gazdájáé sem volt!… Legyünk mi is nagylelkűek! Úgyis abból vagyunk nagylelkűek,
ami az Úré, nem a miénk. Mid van ugyanis, amit nem kaptál volna? – 1Kor 4:7.
v1Krón
29:14 – „14 Mert micsoda vagyok én, és
micsoda az én népem, hogy erőnk lehetne a szabad akarat szerint való ajándék
adására, amint tettük? Mert tőled van minden, és amiket a te kezedből vettünk,
azokat adtuk most néked.”
n(2) Gondolj a jövődre! Fektesd be a
földi vagyonodat mennyei kincsbe!
v A pénz a múlthoz fog tartozni. A lélek
visszatér Ahhoz, aki adta volt azt. Préd 12:7. Ne kösd a szívedet a földiekhez,
hanem gyűjts kincseket a mennyben. Mindkét világot nem nyerheted
meg. Nem szolgálhatsz Istennek is és a Mammonnak is… „Aki a világ barátja akar
lenni, az Isten ellenségévé lesz” – Jak 4:4.
vMt
6:19-20 – „19 Ne gyűjtsetek magatoknak
kincseket a földön, hol a rozsda és a moly megemészti, és ahol a tolvajok
kiássák és ellopják; 20 Hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket
mennyben, ahol sem a rozsda, sem a moly meg nem emészti, és ahol a tolvajok ki
nem ássák, sem el nem lopják.”
n(3) legyünk bölcsebbek a világ fiainál,
de legalább annyira eszesek, mint ők!
v Ők rendkívüli
eszességet bizonyítanak a földi dolgokban. Tanuljunk tőlük!
vMég az ördögtől is lehet tanulni: mit nem kell tenni, és
legyünk legalább annyira kitartók, mint ő.
nA kapzsiság gyilkos
természetét Charles Swindoll úgy írta le, hogy képzelj egy hajótöröttet egy
deszkán, a tenger közepén, akit rettenetes szomjúsága arra késztet, hogy igyon
a tenger sós vizéből. De ettől még szomjasabb lesz, úgyhogy, még többet iszik belőle...
Egyre többet fogyaszt a sós vízből, amíg, paradox módon, dehidratálódik és
meghal!
n„Nem a vagyonnal
való bővelkedésben van az embernek az ő élete.” Vagyis, nem ez a lényeg.
nAz 1800-as években
volt egy híres birkózó Európában, aki „Yuszuf-nak, a rettenetes töröknek”
hívtak. Négy éven át senki sem tudta legyőzni. 1898-ban Amerikába utazott, hogy
megvívjon az akkori bajnokkal, amit „Fojtogató” Lewisnek/Lajosnak hívtak. Ez a
Lewis jóval kisebb termetű volt, de már sokakat legyőzött, akik nálánál nagyobbak
voltak. A titka az volt, hogy igyekezett ellenfele hátához kerülni, és karjával
megragadta annak nyakát és elzárta az oxigént. Így hamarosan a padlóra került
mindegyik, aki vele birkózott. Innen kapta a „fojtogató” nevet. Azonban, amikor
Yuszuffal találkozott, akkor bajba került, mert Yuszufnak egyszerűen nem volt
nyaka… A feje és a vállai között szinte semmi sem volt. Úgyhogy, Yuszufnak
sikerült legyőznie az amerikai bajnokot. A rettenetes török követelte az 5000
dollárt, a győzelme árát. Ez eléggé
tekintélyes összeg volt abban az időben. Az aranyat széles bajnoki bőrövébe
rejtette és hajóra szállt, hogy hazautazzon. Ám az Atlanti óceán közepén egy
viharban süllyedni kezdett a hajó! Amikor Yuszuf a mentőcsónakba akart
beszállni, beleesett a tengerbe és eltűnt. Soha nem látták többé! Mit
gondoltok, mi történt vele? – Úgy van. Az arany megfojtotta. Ekkora gazdagságot
még ő sem bírt kezelni. A mélybe rántotta és a vesztét okozta!
nAz Úr Jézushoz jött
egy ember, arra kérve, hogy szóljon a testvérének, hogy ossza meg vele az
örökséget. Nyílván, az nem akarta megosztani… És az Úr Jézus mit tett? Nem
szólott neki! Nem próbálta meggyőzni! Ellenkezőleg, a kárvallottat próbálta
meggyőzni arról, hogy elégedjen meg azzal, amije van.
nÖrökség-harcok már
akkor léteztek, és komoly nézeteltéréseket okoztak. Jegyezzük meg: az
örökségekről szóló nézeteltérések mindig a kapzsiságról szólnak! „Én akarom a
részemet, és akarom, most!” A kapzsiság (telhetetlenség) tisztátalanná tesz: Mk
7:21-23 „21 Mert onnan belülről, az emberek szívéből származnak a gonosz
gondolatok, házasságtörések, paráznaságok, gyilkosságok, 22 Lopások,
telhetetlenségek, gonoszságok, álnokság, szemérmetlenség, gonosz szem,
káromlás, kevélység, bolondság: 23 Mindezek a gonoszságok belülről jönnek ki,
és megfertőztetik az embert.”
vRóm 1-ben Pál
apostol azokról beszél, akik „nem méltatták az Istent arra, hogy ismeretükben
megtartsák”, „29 A kik teljesek minden hamissággal, paráznasággal,
gonoszsággal, kapzsisággal, rosszassággal; rakvák, irigységgel, gyilkossággal,
versengéssel, álnoksággal, rossz erkölcscsel.” (Róm 1:28-29)
vEf 5:3 – „3
Paráznaság pedig és akármely tisztátalanság vagy fösvénység (nyerészkedés,
kapzsiság) ne is neveztessék ti közöttetek, amint szentekhez illik.”
nA Kol 3:5 a kapzsiságot
bálványimádásnak nevezi: „Öldököljétek meg azért a ti földi tagjaitokat,
paráznaságot, tisztátalanságot, bujaságot, gonosz kívánságot és a fösvénységet
(kapzsiságot), a mi bálványimádás.”
vPénzen nem vehetsz
boldogságot.
vPénzen nem
vásárolhatod meg szíved békességét sem.
vPénzen nem vehetsz
belépőt Isten országába.
nA gazdagok
hajlandóak kizárni Istent az életükből.
nEzt az embert Jézus
bolondnak nevezi. Miért? Mert kapzsi volt. Figyeljük meg, milyen hibákat
követett el (részben Wilhelm Busch után):
I.
Megfeledkezett Istenről - 17-19. v.
nÖnmagával volt
elfoglalva. Ötször mondja, hogy „én”.
vPedig Istentől kapta
a javakat – Jak 1:17. 1Tim 6:6. De aki önmagára összpontosít, az nem látja
Istent, akitől az adományokat kapta – 16. v.
nAki önmagára összpontosít,
az tervet készít a jövőre, de kihagyja Istent – v. 17-18.
v„Hiába nektek…” –
Zsolt 127
II.
Megfeledkezett a másik emberről -
nAki önmagára
összpontosít, az csak a maga jólétét tartja szem előtt – 19. v.
nEgy gazdag embert
szembesítettek azzal, hogy a gyülekezetnek nem adakozott. „A feljegyzések azt
mutatják, hogy gazdagsága ellenére semmit sem adakozott az egyháznak!” Azt
válaszolta: „Azt mutatják-e a feljegyzések, hogy vagy egy özvegy édesanyám, aki
támogatás nélkül maradt, amikor a férje meghalt? Azt mutatják-e a feljegyzések,
hogy van egy mozgássérült testvérem, aki nem tud dolgozni? Hát azt mutatják-e a
feljegyzések, hogy egyik leánytestvérem özvegyen maradt kisgyermekekkel?” „nem,
Uram, mi ezekről nem tudhatunk.” „Nos, ha ezeknek nem adok semmit, miért
adakoznék az egyháznak?”
III.
Megfeledkezett a lelkéről -
nAki önmagára
összpontosít, az szembekerül Isten tervével az életére nézve – 21. v.
nÖsszetévesztette a
testét a lelkével.
vPedig, „mit használ
az embernek…” (Mt 16:26)
IV.
Megfeledkezett az örökkévalóságról – 19. v.
nAki önmagára
összpontosít, az a vagyonát rossz helyen tárolja – 20. v.
nKincseket gyűjtött,
de nem a mennyben.
nNem készült fel az
örökkévalóságra. Pedig bizonyosnak lenni mindennél fontosabb!
Befejezés:
nMi okozza a
kapzsiságot? Az aggodalmaskodás.
nNézzétek meg a
liliomokat… - Lk 12:27-28.
nNézzétek meg a
hollókat… - Lk 12:24
vA megelégedettség
nem a sokból származik! – Fil 4:12-13 – „2 Tudok megaláztatni is, tudok
bővölködni is, mindenben és mindenekben ismerős vagyok a jóllakással is, az
éhezéssel is, a bővölködéssel is, a szűkölködéssel is. 13 Mindenre van erőm a
Krisztusban, aki engem megerősít.”
vPéld 30:7-9 – „7
Kettőt kérek tőled; ne tartsd meg én tőlem, mielőtt meghalnék. 8 A
hiábavalóságot és a hazugságot messze távoztasd tőlem; szegénységet vagy
gazdagságot ne adj nékem; táplálj engem hozzám illendő eledellel. 9 Hogy
megelégedvén, meg ne tagadjalak, és azt ne mondjam: kicsoda az Úr? Se pedig
megszegényedvén, ne lopjak, és gonoszul ne éljek az én Istenem nevével!”
vJim Elliot: „Jobb
odaadni másnak, amit úgysem tarthatsz meg, hogy megnyerhesd, amit nem
veszíthetsz el!”
vEgy példázat mindig jelképes szemléltetése a realitásnak, ez esetben annak,
ami történni fog.
nNem a menyasszony, hanem a vőlegény van
a központban.
v Jel 1:7 – „Íme, eljön a felhőkön…”
vJn 14:3 – „Elmegyek, hogy helyet készítsek…”
I. Hívőkről szóló
példázat
nMindannyian szüzek voltak.
nMindannyian várták a vőlegényt.
nMindannyian elaludtak.
nMindegyiknek volt lámpása.
nMindannyian kimentek a vőlegény elébe.
v De nem készültek fel mindannyian a
vőlegény fogadására.
nVajon mit jelent az olaj? A Szentlélek
jelenlétét?
v Bármit jelentene is, egy bizonyos:
„megvolt a kegyesség látszata…” – 2Tim 3:5.
vA látszat csal!
nAzért maradtak kívül, mert elmulasztottak
tenni valamit. (Nem azért, mert elkövettek valamit.)
II. A személyes
felelősség fontosságáról szóló példázat
nA vőlegény megérkezett, épp akkor,
amikor nem várták!
v A jelek mutatják, hogy jönni fog.
1Thessz 4:16.
nAz az olaj a lámpásban egy személyes
dolog! Vagy van, vagy nincs.
v A gazdag és Lázár történetében még
Ábrahám sem segíthetett gazdag fiának...
vNem segíthetett Mózes, Jeremiás, Pál… Nem menthették meg népüket.
vA megmenekülés ilyen személyes felelősség.
nKészülj fel! Ne hagyd az utolsó órára!
v Ahogyan nem hagyod az utolsó órára a
felkészülést a vizsgádra, a betegséged kivizsgálását, a házasságra való
felkészülést, ugyanúgy, a Jézussal való találkozást sem hagyhatod az utolsó
órára. Készülj fel most!
III. Az Úr váratlan
megjelenéséről szóló példázat
n1Thessz 4:16 – „Mert maga az Úr
riadóval…” 17. v. – „Elragadtatunk…”
n2Pt 3:8 – „Nem késik az Úr az
ígérettel…”
v 1000 év, mint egy nap, egy nap, mint
1000 év…
vIdejében fog jönni! Lk 12:38- a II. vagy III. őrváltáskor.
nA felkészülés nem halasztható az utolsó
órára.
nA kegyelemnek ideje van.
v Lásd: a terméketlen fügefát,
amelynek még adatott egy év…
v„Bezáraték az ajtó…” (2Tim 4:21). 2Kor 6:2. Zsid 4:17.
Befejezés:
nAz első században
sokan úgy gondolták, hogy az üdvösség, az elragadtatás, az örök élet még az ő
idejükben megvalósul, elkezdődik. Ez az
elképzelés az Úr Jézus szavaira épült.
v„Elmegyek,
hogy helyet készítsek néktek”… „magamhoz veszlek titeket”. Ezt úgy értették,
hogy nem fognak meghalni, hanem elragadtatnak.
nMinden hívőnek így kell gondolkozni! Még
akkor is, ha az Úr eljövetele még jóval távol van.
-
A BLOG is egyféle szószék: itt is megoszthatom Isten igéjét és magamat olvasóimmal. De nemcsak gondolatok közlése ez, hanem kapcsolatteremtés: ezért, időnként jó, ha visszajelzel! Azokat kívánom közel engedni magamhoz, akik az Úr ügyét és szolgáit szívükön hordják. A blogban vállalt nyíltság feltételezhetően megelőzi majd a gyanakvásokat...
Prédikáljon tehát nemcsak a szavam, hanem az életem, a házasságom és a családom is! „Legyetek az én követőim, mint én is a Krisztusé!” (1Kor 11:1)